אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבית המשפט לעצור את מינוי הליך מפכ"ל המשטרה כל עוד העתירה הרואה בשר לביטחון פנים אמיר אוחנה כשלוחו של ראש הממשלה בתפקיד לא התבררה בבית המשפט.

בתנועה טוענים כי אוחנה הוא בעל ניגוד עניינים למינוי בכירים במשטרה.

בדבריה כותבת התנועה בעתירה לבית המשפט כי "בשעה שישנן כמה חקירות המתנהלות כעת בענייננו של ראש הממשלה, בשעה שההליך הפלילי בענייננו של ראש הממשלה תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בירושלים, בשעה שראש הממשלה מהלך אימים על חוקרי ושוטרי משטרת ישראל, באמצעות השר לביטחון פנים הכפוף לו באופן ישיר ומצוי ב"זיקה" ישירה אליו, וזאת על מנת לפגוע בעצמאות משטרת ישראל בבואה לעסוק בענייניו, מבקשת העותרת מבית המשפט להורות על מתן צו ביניים אשר יקפיא בשלב זה את יכולתם של השר לביטחון הפנים ושל ראש הממשלה לקבל כל החלטה בקשר למערכת אכיפת החוק, כפי שפורט בעתירה, לרבות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה העומד כעת על הפרק".

לדברי התנועה, "ראש הממשלה מתנער מקביעת מגבלות בענייננו, בניגוד לטיעוניו בבג"ץ 2592/20, כמו כן עולה מההתפתחויות האחרונות שהביאה התנועה בעתירה כי השר לביטחון הפנים מהווה הלכה למעשה, שלוחו של ראש הממשלה בתפקיד ומהלך אימים על חוקרי וקציני המשטרה. לטענת התנועה, כל פעולה אשר יבצעו ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים עלולה לגרור עמה פגיעה חמורה נוספת באמון הציבור ברשויות".

בנוסף, מבקשת התנועה מבית המשפט לצרף את השר לביטחון הפנים כמשיב לעתירה לנוכח "חששה הכבד שמא ממשיכים ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים לקבל החלטות אקוטיות בתפקידם, לרבות מינוי מפכ"ל משטרה קבוע, אל נוכח העובדה שבית המשפט הנכבד טרם הכריע בשאלה האם השר לביטחון הפנים מנוע מלעסוק בעניינים אלה ומאחר וראש הממשלה כופר בהסדר ניגוד העניינים שערך לו היועמ"ש, ואף מתכוון לעסוק במינויי בכירים במערכת אכיפת החוק מכורח תפקידו כראש הממשלה".