מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, מותח ביקורת על ההתנהלות של ראשי המועצות ביו"ש שהתנגדו בחודשים האחרונות להחלת הריבונות במתווה טראמפ וכעת זועמים על דחיית הריבונות.

''משהו אני לא מבין. יוסי דגן היה מאלה שבלמו את החלת הריבונות במתכונת שהוצגה בתוך תכנית המאה. אוקי. יפה. יש לו מניות בכך והוא מתגאה בזה אגב. אז הלך נתניהו עקב הדחייה הזו ועשה משהו אחר. שלום עם האיחוד האמירויות. אז עכשיו יוסי דגן ושותפיו לעניין באים בטענות?", שאל פלג.

''איפה ההיגיון?", תהה יו"ר אם תרצו בדף הפייסבוק שלו, ''אם כבר הייתי הולך במקום יוסי ומצייר את זה כהישג ענק שלו. הולך ואומר - 'תראו מה עשיתי? בלמתי החלת ריבונות במתכונת רעה וזה הוליד שלום עם מדינת אויב. אני גאון'".

ביום ראשון האחרון טען ראש הממשלה בגלי צה''ל כי התוכנית להחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן לא ירדה מסדר היום בשל הסכם השלום עם איחוד האמירויות.

''הריבונות לא ירדה מסדר היום, אני הרי זה שהבאתי אותה לתוכנית טראמפ ולהסכמה אמריקנית. נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית. לא שהייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות והם לא הוציאו אותה מהתוכנית שלהם'', אמר נתניהו.

''מלכתחילה אמרתי שנעשה את זה רק בהסכמה אמריקאית, והם ביקשו להתקדם בנתיב של הסכמי השלום הללו. לדעתי, זה מהפך היסטורי. אנחנו לא נדרשים לוותר ולסגת ולעשות הסכם או מו"מ עם הפלסטינים. כפי שלא האמינו שאביא הסכם שלום - אני אביא גם את הריבונות".

נתניהו: אפשר לעשות שלום בלי למסור שטחיםלע"מ