ראיון: ח"כ אילת שקד, ימינה

ח"כ איילת שקד (ימינה) אומרת כי למרות התבטאויותיו של ראש הממשלה בנוגע לריבונות היא התקשתה להאמין שהוא באמת יקיים את הבטחתו.

"לי היה ברור לאן זה הולך ברגע שראש הממשלה החליט לפרק את גוש הימין, לזרוק את ימינה לאופוזיציה, לקחת את כחול לבן ולתת להם את תפקידי המפתח. אני יכולה רק להתאכזב מזה שפספסנו הזדמנות היסטורית לשנות את המציאות", אומרת שקד בראיון לערוץ 7.

לדבריה, נתניהו היה יכול להחיל ריבונות וויתר על כך. "נתניהו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות פשוט מכר אשליות. הממשל האמריקני הנוכחי הגיע עם ראש מאוד פתוח לנושא. אם ראש הממשלה היה שם את זה בראש סדר העדיפויות והיתה לו תמיכה מתוך הממשלה, כמו מצד ימינה ולא התנגדות מצד שמאל, המציאות היתה שונה".

לגבי הדיבורים בממשל האמריקני סביב הסכמה ישראלית למדינה פלסטינית אומרת שקד, "אנחנו לא הסכמנו להקמת מדינה פלסטינית ולא נסכים לדבר הזה לעולם. חשבנו וראינו, משיחות שלנו עם האמריקנים, שיש הזדמנות להחיל את הריבונות בסוג של חד צדדיות אבל בהסכמה עם האמריקנים. אנחנו מאוד מודאגים ממה שאנחנו שומעים מג'ארד קושנר והממשל האמריקני שטוענים שראש הממשלה הסכים להקמת מדינה פלסטינית ושיש אפילו מפה".

"אני קוראת לראש הממשלה להציג את המפה משום שמגיע לאזרחי מדינת ישראל לדעת לאיזו מפה הסכים".