המלונות בירושלים זמינים לכל כיס
המלונות בירושלים זמינים לכל כיסצילום: ריקי רחמן

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ נפגש אתמול (שני) עם מלונאים בירושלים, במטרה לקדם את ענף התיירות בירושלים בצל משבר הקורונה.

המפגש התקיים במלון ישרוטל אוריינט והשתתפו גם מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי; המשנה ראש העיר והממונה על התיירות פלר חסן-נחום; הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור, מנכ"ל התאחדות מלונות ירושלים אריה זומר; מנהל תחום תיירות נכנסת ברשת ישרוטל בני לוי; בעלים ומנכ"ל משותף ברשת מלונות בראון ליאון אביגד ומנכ"לית מלון ארתור איילה דקל.

בשנים האחרונות ענף התיירות בבירה הוא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר בעיר, שמחזק את הכלכלה העירונית ומייצר אלפי מקומות עבודה. על פי נתוני הרשות לפיתוח ירושלים, עד כה הפתיחה המחודשת של המלונות בבירה הניבה עלייה הדרגתית בביקושים ללינה בעיר בה יש 17 אלף חדרים במלונות השונים.

בחודש מאי רק 15% מהחדרים בעיר היו בתפוסה, ובחודש יוני ויולי אחוז התפוסה עלה ועמד על 23% ו-28% בהתאמה. בחודש אוגוסט, לאחר תחילת קמפיין לעידוד תיירות יש 59% תפוסה במלונות העיר בעקבות גידול בכניסה של תיירים ישראליים על חשבון תיירים מחו"ל. עוד על פי הנתונים שהוצגו לשר פרץ עולה כי מתוך 3160 עובדים במלונות בעיר חזרו לעבודה עד כה כ-1360 עובדים.

אך לא רק זה, ירושלים מציעה בימים אלה לכל מי שמזמין לילה אחד לפחות באחד מבתי המלון הטבה על סה"כ 40 ₪ לאדם למגוון אטרקציות בעיר, בנוסף כל משפחה יכולה גם לקבל סיור אחד בחינם. האטרקציות שזוכות לביקושים הגבוהים ביותר הן; מגדל דוד, עיר דוד, גן החיות התנכ"י ואקווריום.

ירושלים היא משופעת אטרקציות תיירותיות יותר מכל יעד בישראל, החל מאטרקציות היסטוריות, קולינריה מגוונת, מוזיאונים, מרחבי טבע גדולים, חוויות תנ"כיות, ועוד עשרות בילויים המתאים לכל אחד.

שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ אמר: "ראיתי היום שתקציבי החירום שלנו לתיירות השפיעו בצורה משמעותית על המלונות והתיירות. שמחתי לשמוע מהמלונאים שהקמפיין שהובלנו להבאת ישראלים לירושלים עובד ומגיעים לפה תיירים. אבל זה לא מספיק, הצלנו את חודש אוגוסט ועכשיו אנחנו עם הפנים קדימה לחגים. כפי שאמרתי בישיבת הממשלה, ירושלים חייבת לקבל התייחסות שונה משאר הערים, תיירות החוץ עליה העיר נשענת לא קיימת ולכן העיר זקוקה לנתח מרכזי בתמיכה הממשלתית. אמשיך לעבוד למען שגשוגה של ירושלים״.

פלר נחום-חסן, המשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק התיירות: "אני רוצה להודות לשר רפי פרץ על קידום ותמיכה בקמפיין הקיץ לירושלים אשר גרם להכפלת כמות הישראלים שמגיעים לעיר. אנחנו נמשיך לחשוב על דרכים יצירתיות להביא תיירים ולתמוך בתיירנים הירושלמים".

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "אנחנו גאים בשילוב הכוחות ובעבודה המאומצת של כלל קהילת התיירות בירושלים, שכוללת את המלונאים, מסעדנים, תיירנים ומורי הדרך. שובר ההטבות של העיר ירושלים הוכיח את עצמו ואנו רואים את הקהל הישראלי שמדבר ברגליו ומגיע לירושלים בהמוניו. החופשה בירושלים היא המשתלמת ביותר מבחינה כלכלית ובתי המלון בירושלים מבינים את המצב הכספי של אזרחי ישראל ולפיכך המלונות בירושלים זמינים לכל כיס".