"אפשר להפוך את נחל האסי לפנינה בעמק"ערוץ כנסת

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שלישי) במאבק לפתיחת נחל האסי בקיבוץ ניר דוד לכלל אזרחי ישראל.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי יחימוביץ (כחול לבן), קראה לצדדים לשבת לשיח ולהגיע להסכמות, "יש גופים שמנהלים הסכמות ואני אקדם זאת באופן אישי ותוך שבועיים נקיים סיור במקום. אני קוראת לכל הצדדים להימנע מאלימות ולהרגיע את הרוחות ולפעול לקידום פתרון".

בדיון אמרה ח"כ קרן ברק (ליכוד) כי יש תחילה לפתוח את הנחל לציבור ואח"כ לנהל את המו"מ, "נחל האסי הוא אוצר טבע ייחודי השייך לכלל אזרחי המדינה ולהם הזכות ליהנות ממנו. יש לפתוח את הגישה לנחל ולהפסיק את הגבלת הכניסה השרירותית של הקיבוץ - התנהלות חברי קיבוץ ניר דוד מנוגדת לחוק ואינה יכולה להימשך כך לאורך זמן".

ח"כ קרן ברק: אוצר טבע ייחודי השייך לכלל אזרחי המדינהערוץ כנסת

ראש עיריית בית שאן הסמוכה לקיבוץ ניר דוד, ז'קי לוי, אמר בדיון, "מחאת האסי היא מוצדקת והעלתה על סדר היום בעיה ארצית של פתיחת משאבי הטבע לכלל עם ישראל. אנשי המחאה הם אנשים טובים וראויים שפועלים מתוך כאב וליבי איתם- יש לאפשר גישה לאסי לכולם. אני לא אתן יד לפגיעה בתושבי בית שאן ולאמירות גזעניות מכוערות כנגדנו, כפי שקורה בימים האחרונים".

לוי הזמין את הצדדים ללשכתו על מנת למצוא "פתרון ראוי והמתאים לכולם. זה אפשרי, זה בידינו, ועם קצת רצון טוב של כל הצדדים אפשר להגיע לפיתרון ראוי וצודק".

ראש העיר גם סיפר על היוזמה יוצאת הדופן שלו, "דרשתי מהוועדה לקרוא לממשלה לתמוך בפרויקט הענק שיזמתי ועליו עבדתי בשנים האחרונות להשיב את מי האסי לזרום בתוך בית שאן ולשקם ולטהר את נחל חרוד. במקביל דרשתי לפתוח את הסחנה לכניסה חינם עבור תושבי בית שאן, זה מגיע לנו בזכות".

חלי יעקובס, מנכ"לית תיירות בקיבוץ ניר דוד, סיפרה בדיון, "אני חטפתי אתמול מכות אחרי שדיברתי 20 דקות עם שלושה בחורים צעירים - אחד מבית שאן ושניים מזיכרון יעקב. הצעתי להם להכנס לנחל, אני אומרת להם 'יש שער ,תכנסו', והם לא רצו. בסוף כשהפנתי אותם לשער, חטפתי מכות"

מנכ"לית תיירות בניר דוד: חטפתי אתמול מכותערוץ כנסת

נתי וקנין, נציג מטה המאבק לשחרור נחל האסי, אמר כי "העין שלנו לא צרה בתושבי הקיבוץ. לא רוצים לצבוע את המהלך בצבע פוליטי, אין פה אין של ימין או שמאל או עדתיות מסויימת אשכנזים נגד מזרחים". בנוסף אמר: "אפשר להפוך את נחל האסי לפנינה בעמק".