אילוסטרציה
אילוסטרציהגרעין תורני הרצליה

הקרן להתחדשות קהילות בישראל פנתה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיסייע לגרעינים התורניים הנמצאים במצוקה קשה.

חברי הקרן בירכו את שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ על מינויו לנציג הציונות הדתית בדיוני התקציב בממשלה.

"כבודו יודע בוודאי עד כמה חשובה פעילותם של הגרעינים החינוכיים-תורניים בשדה החינוך, ביחוד בשדה החינוך הבלתי פורמלי לגווניו", כתבו אנשי הקרן להתחדשות קהילות לראש הממשלה.

"מדובר במצטבר בעשרות אלפי שעות הוראה במהלך שנת הלימודים, שעות הוראה ופעילות, תוך מיקוד באוכלוסיה באזורי הפריפריה הגיאו-חברתית במדינת ישראל. כך בשגרה וכך גם בזמן משבר הקורונה, הגרעינים פועלים ללא הרף במרחבי העשיה החינוכית ככח חוסן ותמיכה לבני נוער ולתלמידים בחופשה הכפויה", הוסיפו.

הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"ערב פתיחת שנת הלימודים הקרבה אנחנו מוצאים עצמנו בתחושת משבר ובכאוס מוחלט, בשל העובדה שעד עתה, למרות שעברו כ-8 חודשים מתחילת השנה – לא התקבלה תמיכה ואף לא מקדמה מכספי התקנה לגרעינים ברחבי הארץ. 0 שקלים חדשים קיבלו הגרעינים החינוכיים עד היום בשנת התקציב 2020 – בלתי אפשרי לפתוח כך את תחילת שנת הלימודים! העמותות במשבר עצום. לקראת קריסה", נכתב.

"אנחנו פונים בבקשה לכבודו לאשר את התמיכה בכדי שתלמידי בתי הספר והתיכונים לא ייפגעו פגיעה נוספת. שמחנו על מינויו של הרב רפי פרץ לרכז את צרכי מפעלי הציונות הדתית ונבקש להיפגש ולהציג את טענותינו בישיבה עם כבודו", כך הקרן להתחדשות קהילות בישראל.