ליברמן: חמאס סוחט את הממשלה באיומיםמיכאל לוריה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, סייר הבוקר (שלישי) בעוטף עזה ובשדרות, ותקף את הממשלה על רקע המשך שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה.

''המציאות בה אנשים חיים כאן היא כמו ביקום מקביל וזה בלתי אפשרי. אנחנו רואים את החגיגות של רה"מ סביב כינון היחסים עם מדינות המפרץ, וכל הסכם שלום הוא חשוב ומבורך, אבל יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהבלונים שנוחתים כאן, מאות בשבוע האחרון'', אמר ליברמן.

''זה לא בלונים לכבוד כינון שלום, זה המשך של סחיטה באיומים של החמאס. הסחיטה הזאת נעשית על גבי תושבי עוטף עזה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תאמץ תפיסה כוללת, מה רוצים לעשות עם רצועת עזה, מה המשך הקיום שלה והמשך החיים כאן בעוטף עזה''.

אביגדור ליברמן בביקור בית שנפגע בשדרותמיכאל לוריה

לדברי ליברמן, ''חייבת להיות מדיניות כוללת שמדברת לא רק על מבצע צבאי, אלא גם על מה עושים יום למחרת המבצע. אסור להשלים עם מציאות שרקטות פוגעות פגיעה ישירה בבית בשדרות, או שמאות בלונים נוחתים כאן במועצה האזורית אשכול ובכל עוטף עזה''.

שר הביטחון לשעבר העיד כי ''בשנים שישבתי בממשלתו של נתניהו, הוא סירב להביא לדיון בתוך הקבינט ובתוך הממשלה דיון המגדיר לאן אנחנו מתקדמים מכאן ואיך רואים את הסדר הקבע, איך מביאים יציבות לכאן''.

''יש כיוון, יש תוכנית סדורה, זה לא המקום כרגע להתחיל לפרט. אני ניסיתי להביא את אותה תוכנית סדורה של מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות, אני מודה שלא הצלחתי''.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, הודה לליברמן על ביקורו: ''אני רוצה להודות מאוד לאביגדור, יש לו כבר שנים רבות היכרות עם העוטף, אני חושב שבתור שר ביטחון הוא הוכיח עד כמה העוטף חשוב לו והוא דיבר על זה גם עכשיו ועד כמה חשובה פה שגרת החיים שלנו. אביגדור כבר עכשיו, מהבוקר היו פה ארבעה בלוני נפץ שלמזלנו לא גרמו לנזק, אבל אנחנו רואים שהדבר הזה לא משתנה.

''אביגדור דרך אגב הוא חבר הכנסת הראשון שבא באירוע האחרון לבקר אותנו, ואני מאוד מודה לך על זה, זה לא מובן מאליו. אני רוצה גם להגיד שמה ששמעתי ממנו זו הסוגיה שאנחנו מדברים עליה בעוטף עזה, אנחנו חשבנו שיהיה שקט חצי שנה בעזה בגלל הקורונה ומשהו ישתנה שם. אני מאוד בעד השלום החדש שביבי וכל הממשלה הביאו, אבל זה לא חוכמה לעשות שלום עם אנשים שהם 4 שעות טיסה מפה ואין לנו מצב מלחמתי איתם.

''החוכמה היא להגיע לנורמליזציה עם עזה ועם התושבים ששם, שהם אלה שמפריעים לנו ביומיום ואני מקווה שאביגדור והממשלה הבאה ידעו לפתור את הסוגיה הזאת, כי כמו שאמרו עוד סבב ועוד סבב אנחנו נדע לעבור אותם. זה לא מה שאנחנו רוצים לדורות הבאים. חייבים לשנות את המציאות", ביקש ראש מועצת אשכול.