קיה סלטוס בישראל: SUV מעוצב, דינמי ומרווח

קיה משיקה את הסלטוס החדש. רכב פנאי מתקדם בעיצוב מודרני. מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 149 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה חכמה IVT.

ערוץ 7 , כ"ח באב תש"פ

קיה סלטוס בישראל: SUV מעוצב, דינמי ומרווח-ערוץ 7
קיה סלטוס
צילום: רונן טופלברג

קיה, מובילת קטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל, משיקה באופן רשמי את הסלטוס – רכב רב תכליתי מסוגנן ומעוצב, חדשני, מרווח, עם סביבת נהג מרשימה ורמה טכנולוגית גבוהה.

בהתאם לקו העיצוב העדכני של קיה, הסלטוס בעל מראה קשוח עם נוכחות אסרטיבית המודגשת על ידי שבכה קדמית בסגנון "אף הנמר" בגימור חדש דמוי יהלום. חלק קדמי גבוה ומרווח גחון של 18.5 ס"מ מדגישים את מאפייני רכב הפנאי.

הסלטוס משופע בסממני עיצוב ייחודיים כגון בסיס גלגלים ומכסה מנוע ארוכים לקבלת מראה מוצק ויציב, עיצוב הרמוני של הסבכה הקדמית והפנסים הראשיים עם תאורת יום LED ייחודית שמעניקים מראה מודרני ועדכני, ועיצוב אגרסיבי של הפגוש הקדמי התחתון המעניק זווית גישה משופרת לנהיגה ורסטילית.

הסלטוס מציע חלל פנימי נוח הכולל מסך מולטימדיה חדש בגודל 10.25 אינץ' (ברמת הגימור הגבוהה) עם אפליקציות ואפשרות לשיקוף הטלפון הסלולרי. גב המושב האחורי ניתן להטיה בשני שלבים לנוחות מירבית ליושבים בשורת המושבים השנייה.

צילום: רונן טופלברג

החדש של קיה נהנה ממנוע MPI 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 149 כוחות סוס ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ, המועברים באמצעות תיבת הילוכים רציפה חכמה (IVT), מרכב חזק ונוקשה המורכב מ-61 אחוז פלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה, ומתוגבר באמצעות 114 מטר של דבקים מבניים.

ניתן לבחור בין שלושה מצבי נסיעה – Normal (רגיל), Smart (חכם) ו-Sport (ספורט) – שכל אחד מהם מגדיר באופן ספציפי את מיפוי המנוע, חטיבת ההינע וההיגוי בכדי להעניק את חווית הנהיגה האופטימלית.

הסלטוס משופע בעזרים מתקדמים וביניהם טכנולוגיית KIA Drive Wise, מערך של מערכות סיוע מתקדמות לנהג ומגוון רחב של אבזור נוחות.

הדגשים הטכניים כוללים מסך מגע צבעוני ברזולוציה גבוהה בגודל 8 אינץ' או 10.25 אינץ' עם ניווט WAZE, אפליקציות רדיו אינטרנטי וחניה, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto.

ישנה גם מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל: מסייעת לנהג באמצעות בלימה כדי למנוע התנגשות או להפחית את ההשפעה שלה במצבים מסוימים במידה ומזהה רכב או הולך רגל מלפנים.

סלטוס כולל התראת ערנות הנהג (DAA) המזהה דפוסי נהיגה של חוסר ערנות ומפעילה התראה קולית/ויזואלית במטרה להזהיר את הנהג, מערכת סיוע בשמירה על נתיב (LKAS): מבוססת על מערכת LDWS ומפעילה תיקוני היגוי בתנאים מסוימים בכדי לסייע בהחזרת הרכב לנתיב.

כמו כן, יש סיוע במעקב אחרי הנתיב (LFA): מבוססת על מערכת LKAS. עוקבת אחרי סימוני הנתיבים משהמערכת מזהה ומפעילה תיקוני היגוי לשמירת הרכב במרכז הנתיב.

התראת נוסע במושב האחורי: מתוכננת להציג הודעה לנהג בלוח המחוונים "לבדיקת המושבים האחוריים" ולהתראה בפני אפשרות לשיכחת נוסע במושב האחורי; ההודעה מופיעה כשדלת הנהג נפתחת ובמידה ואחת הדלתות האחוריות נפתחה ונסגרה במהלך הנסיעה.

צילום: רונן טופלברג