ריבלין בעוטף עזה. היום
ריבלין בעוטף עזה. היוםצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (שלישי) במנהלת התיאום והקישור במעבר ארז ובמוקדי השרפות בעוטף עזה, על רקע המתיחות בדרום הארץ.

מוקדם יותר היום חנך הנשיא יחד עם ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר את "בית נחמה לילדים ונוער" בנתיבות, על שמה של רעייתו נחמה ז"ל.

הנשיא שוחח עם לוחמי האש של מחוז הדרום, בליווי מפקד מחוז דרום בכבאות והצלה טפסר שמוליק פרידמן, לאחר שבשבועות האחרונים יוצרים עפיפונים ובלוני תבערה מאות שריפות במרחב עוטף עזה והדרום. הנשיא הודה ללוחמי האש על הנחישות והמסירות בה הם מבצעים את תפקידם לאורך כל השנה וביתר שאת בתקופה הקשה והמאתגרת הזאת.

"אתם נדרשים להתמודד עם איומים הפוגעים באופן מכוון ושיטתי באזרחים ישראלים המבקשים לחיות את חייהם," אמר הנשיא ללוחמי האש והוסיף: "טרור העפיפונים ובלוני התבערה – הוא טרור לכל דבר ועניין. אתם בני המקום. אתם מכירים את השטח. אין לנו שום דבר נגד האזרחים החיים בעזה. להפך, אנחנו רוצים שירווח להם ושיוכלו לחיות בשקט ושלווה ולגדל את ילדיהם. אבל הם מוחזקים על ידי החמאס, שחושב שגם אנחנו מוחזקים בידיו. ידע החמאס- זה לא משחק. יגיע רגע בו הם יצטרכו להחליט ואם הם רוצים מלחמה הם יקבלו מלחמה".

הנשיא הודה לכבאים ואמר: "אתם עושים את המלאכה נפלא. אתם, כוחות הכיבוי והמתנדבים הרבים המצטרפים אליכם שעושים לילות כימים כדי לעמוד בפני כל סכנה ובאתי הנה כדי לומר לכם ישירות תודה רבה לכם על כל מה שאתם עושים".

הנשיא התייחס לנזק הנגרם לחקלאות בשל השריפות ואמר, "אין כואב מלראות את האדמה הטובה הזאת עולה בלהבות. אני רוצה לחזק את ידי החקלאים בתקופה הקשה והכואבת הזאת, שבה הם נדרשים להתמודד גם עם איומי השריפות, וגם עם המשבר הכלכלי שהביאה הקורונה. העמידה האיתנה של התושבים, של החקלאים, של כוחות האבטחה האזרחיים, שלכם לוחמי האש – מעוררת גאווה בכולנו."

משם המשיך הנשיא אל מנהלת התיאום והקישור של אוגדת עזה, שם קיבל סקירה מפי ראש מנהלת התיאום והקישור באוגדת עזה, אלוף-משנה איאד סרחאן. לאחר מכן סייר הנשיא במעבר ארז.

מוקדם יותר היום השתתף הנשיא בחנוכת "בית נחמה לילדים ונוער" בנתיבות, על שמה של רעייתו נחמה ז"ל, בליווי ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר. בית 'נחמה' מהווה מוקד מרכזי לחינוך ערכי-חברתי בנתיבות באמצעות פיתוח מנהיגות נוער מקומית, עידוד הדרכה בתנועות הנוער, פיתוח כישרונות וזהות אישית, חינוך למעורבות חברתית והכנה לקראת שירות משמעותי בצה"ל ובשירות הלאומי.

במפגשו עם בני נוער המתחנכים ומדריכים בתנועות הנוער השונות בעיר, אמר הנשיא: "נחמה לא אהבה מחוות גדולות של כבוד, אבל היא כן אהבה מאוד שני דברים: נחמה אהבה מאוד בני אדם, ואהבה מאד את הירוק והצומח. אני מקווה ומייחל שבית נחמה יהיה בית ברוח שני הדברים הללו עבור הילדים והילדות שיבואו בשעריו. שיידעו שרואים אותם, כל אחד ואחת מהם כפי שהם. באופן הכי נקי, עמוק, פשוט ומכבד, ושיידעו שכאן הם יכולים לצמוח."

ריבלין ב"בית נחמה"
ריבלין ב"בית נחמה"צילום: מארק ניימן/ לע"מ