אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה
אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונהצילום: איסטוק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים קשים על כלכלת ישראל במשבר הקורונה אך דודי רזניק, אסטרטג בלאומי שוקי הון אומר כי אין להיות מופתעים מהמדדים.

"מדובר בנתונים מאוד גרועים, אבל זה לא משהו מפתיע ולא צפוי. ההתכווצות של התוצר ברבעון השני של השנה היתה בקרוב של 30% במונחים שנתיים – משהו כמו 8% בחישוב רבעוני – וזו התכווצות מאוד משמעותית אבל לא נוראית יותר מאשר במדינה אירופה שאנחנו במצב יותר טוב מרובן", מציין רזניק בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, "זה כן מלמד שאנחנו נמצאים בעיצומו של משבר מאוד חריף שלא ידענו כמותו עשרות שנים והאתגר הגדול יהיה בדרך שבה נצא מהמשבר הזה".

הוא מתייחס גם לירידה בצריכה הפרטית העולה ממדד המחירים לצרכן. "אנחנו יורדים בצריכה וזה הגורם המשמעותי ביותר לירידה בתוצר ברבעון השני של השנה. סביבת האינפלציה מאוד ירדה על רקע הירידה החדה במחירי האנרגיה והנפט. אנחנו רואים התייצבות מחירים בחודשים האחרונים ואפילו עלייה קלה ולכן אנחנו מניחים שנראה בקרוב עלייה בטווח האינפלציה, אך היא תהיה מתונה".

השקל, למרות המשבר, מוסיף להיות חזק מול הדולר. "אנחנו רואים שהדולר נחלש מאוד בחודשיים וחצי האחרונים מול מרבית המטבעות המרכזיים כולל השקל. הגענו לאחת מרמות השפל של העשור האחרון ונראה אם בקרוב תחל מגמה של התחזקות הדולר או שהפוך, נראה את השקל מתחזק מולו לרמות שלא היכרנו כבר הרבה שנים בישראל".

איך נראה שוק ההון הישראלי ביחס לשווקי העולם? "אני חושב שהבשורה על ההסכם עם איחוד האמירויות עשתה לשוק אווירה של עליית שערים. בסך הכל השוק המקומי מדדה אחרי השווקים ברחבי העולם. ייתכן שזה נובע מריבוי התחלואה ואנחנו מקווים שנראה את המצב מתייצב ואת הפער שנפתח אל מול שוקי ההון ברחבי העולם, נסגר".