השרה ינקלביץ' בסיור בדרום
השרה ינקלביץ' בסיור בדרוםצילום: דוברות

שרת התפוצות, ח"כ עומר ינקלביץ' סיירה היום (שלישי) בישובים ורשויות בעוטף עזה ובדרום הארץ בעקבות ההסלמה בטרור בימים האחרונים.

את הסיור פתחה במועצה אזורית מרחבים שם נפגשה עם ראש המועצה, שי חג'ג', אח"כ ביקרה בכפר השיקומי "עלה נגב- נחלת ערן" בלווי יו"ר הכפר, אלוף (במיל') דורון אלמוג והמנכ"ל אבי וורצמן. המשיכה לעיריית אופקים ונפגשה עם ראש העירייה, יצחק דנינו וקיבלה ממנו סקירה על אחוזי התחלואה בעיר, ועל מצוקות העסקים סביב משבר הקורונה.

לאחר מכן הגיעה ינקלביץ' לסיור במועצת שדות נגב וביקרה במכללה הדתית לחינוך ״חמדת הדרום״ שם פגשה את נשיא המכללה, פרופ' חיים שקד, יו"ר העמותה ושר החינוך לשעבר, הרב יצחק לוי והנהלת המכללה. השרה המשיכה לקיבוץ הדתי "עלומים", שם נפגשה עם צביקי פורת (איש קיבוץ סעד, אחיו של הרב חנן פורת ז״ל), לבסוף סיירה במועצת שער הנגב יחד עם ראש המועצה, אופיר לובינשטיין, ביקרה ב"מרכז החוסן" של המועצה וצפתה מקרוב במטעי האבוקדו שנשרפו קליל עקב בלוני התבערה שנשלחו מעזה בימים האחרונים.

במהלך ביקורה קיבלה השרה סקירה רחבה על תוכניות המכללה, ובפירוט על תכנית עתיד חמדת המיועדת לסטודנטיות מצרפת הכוללת לימודי עברית במסגרת אולפן, לימודי קודש ויהדות ועוד.
השרה ינקלביץ' ציינה כי "תוכנית עתיד חמדת עוסקת בטיפוח הקשר עם יהדות התפוצות בכלל ובמיוחד עם יהדות צרפת כש-85% מבוגרות התוכנית בחרו לעשות עלייה, חלקן שכנעו גם את משפחתן לעלות עמן, אין ציונות גדולה מזו. התרשמתי מאוד מהעבודה הייחודית של מכללת חמדת הדרום, מהרמה האקדמית הגבוהה והעבודה הייחודית בתוכנית 'פדגוגיה של חוסן' שהגה נשיא המכללה לחוסן נפשי באמצעות ההוראה".

נשיא חמדת הדרום פרופ' חיים שקד הודה לשרת התפוצות על הביקור באומרו: "התוכנית היא יהלום ברמה החינוכית, הציונית והלאומית. אנו מודים לשרה על הביקור והנכונות לסייע לקידום התוכנית"

השרה ינקלביץ' הוסיפה: "אפעל לשלב את פעילויות הרשויות בדרום ותושבי הדרום בפרויקטים של משרד התפוצות, כולל סיורים והדרכות וירטואליות לחיבור הקהילות בתפוצות לתושבי הדרום, המעוררים השראה, ביכולת הגבורה והאיפוק שלהם מול הפרות השקט הביטחוני והקושי במשבר הקורונה"

באשר למצב הביטחוני אמרה ינקלביץ', "הייתי חייבת להגיע לכאן היום. באתי לחזק את ידיכם על העמידה בגבורה בתקופה מאתגרת גם ביטחונית וגם בהתמודדות עם מגפת הקורונה. אנחנו שומעים שוב ושוב על בלוני נפץ, שריפות, ורק שלשום אדם נפצע מרסיסים של קסאם שפגע בבית בשדרות. החקלאים כאן מעבדים שנים את השדות, שותלים, משקים, מצמיחים, מחכים ואז בין רגע, בלון תבערה אחד הורס מפעל חיים".

השרה הוסיפה: "אי אפשר להמשיך בשגרה בירושלים, בחיפה ובבית שמש, כשכאן בעוטף אתם במלחמה על החיים ועל הבית. שיגור הבלונים זו הפרה של הריבונות הישראלית. אי אפשר לעבור על זה לסדר היום. הילדים המקסימים כאן בעוטף צריכים שקט וביטחון, ילד לא יכול לגדול לאזעקות וחרדות, ואת זה אנחנו כממשלה צריכים לספק לכם בדיוק כמו לשאר אזרחי המדינה".

"אני יודעת שמופעלים כל אמצעי הלחץ על חמאס. אתמול נכנסה משלחת מצרית למניעת הסלמה והסדרת השקט לדרום והלילה צה"ל תקף תשתיות תת קרקעיות של חמאס ברצועה. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, עושה הכול כדי לשים לזה סוף גם בציר הביטחוני וגם בציר המדיני ולא ירפה עד שיחזיר את השקט והשגרה לדרום", ציינה.

במפגש עם ראשי הרשויות, הציגה השרה את תכניתה ליצירת חיבורים ושיתופי פעולה בין קהילות יהודיות ורשויות מקומיות בארץ, לבין קהילות יהודיות בחו״ל, ויצירת פלטפורמות לשיתופי פעולה והיכרות מעמיקה בין רשויות וקהילות בישראל לבין הקהילות בתפוצות.