ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרןצילום: חזקי ברוך

חבר הכנסת האלוף (במיל') וחבר ועדת החוץ והביטחון אלעזר שטרן (יש עתיד) דורש לקיים דיון בוועדת החוץ והביטחון בהסכם עם איחוד האמירויות.

"בכל הסכם שנוגע לעסקאות נשק של מדינה שלישית נדרשת חוות דעת של מערכת הביטחון", אמר שטרן בעקבות הדיווחים על סעיף סודי בהסכם במסגרתו אישרה ישראל מכירת מערכות נשק אמריקניות מתקדמות לאיחוד האמירויות.

"כידוע, נתניהו לא עשה זאת בעסקת הצוללות וגם ההסכם עם איחוד האמירויות גובש ללא מערכת הביטחון", הוסיף שטרן.

לדבריו, "יש לבחון את הפרסומים לפיהם ההסכם נעשה במסגרת עסקת נשק גדולה הכוללת מטוסי F35 ואמצעים טכנולוגיים נוספים, דבר שישראל התנגדה לו נחרצות, ללא שיתוף מערכת הביטחון".

"אם אכן כך הדבר, יכולה להיות פה פגיעה במאזן הכוחות במזרח התיכון ובאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל", טען שטרן.

בכיר בבית הלבן טען הערב כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כולל סעיף סודי על מכירת נשק לאיחוד האמירויות, כך מדווח הפרשן המדיני של אתר 'וואלה', ברק רביד.

מוקדם יותר הכחיש את הדיווח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר טען כי מקור הדיווח הוא בקושי להשלים עם העובדה שהוא הביא הסכם שלום.

"לשמאל ולרבים בתקשורת קשה לראות ראש ממשלה ישראלי מהימין שמביא שלום אמת: 'שלום תמורת שלום' ולא 'שלום תמורת שטחים', אז הם ממציאים היום פייק ניוז", אמר נתניהו.

''אבל מה לעשות, יש עובדות: ישראל לא נתנה, בניגוד לטענות בשמאל ובתקשורת, הסכמה כלשהי לעסקת נשק כלשהיא בין איחוד האמירויות לארה"ב. להיפך, ארה"ב גם הבטיחה וחזרה והבטיחה שבכל מצב היא תשמור על היתרון האיכותי של ישראל. אלה העובדות", הוסיף ראש הממשלה.