הצוות עם אלמה כשהמגנטים בידה
הצוות עם אלמה כשהמגנטים בידהצילום: דוברות הדסה

כשאלמה בת ה-9 קפצה עם חברותיה על הטרמפולינה שבביתה, היא לא תארה לעצמה שאת הבילוי היא תסיים בבית החולים הדסה עין כרם, בניתוח דחוף שיציל אותה מסיבוך משמעותי במעי.

צביה ליבשבסקי, אימה של אלמה, סיפרה, "אלמה שיחקה עם החברות, קפצה איתן על הטרמפולינה ורצתה 'לעבוד עליהן' שיש לה פירסינג בלשון. היא הציגה על הלשון גולות מגנטים ממתכת שיש לנו ממשחק בבית, אבל בדיוק באותו הרגע אחת החברות קפצה ובגלל התנודות של הטרמפולינה – כל הגולות נבלעו בבת אחת".

"היא רצה אליי מבוהלת וסיפרה שבלעה אותן ואני עשיתי חיפוש בגוגל כדי להבין מה משמעות הבליעה של המגנטים. הבנתי מהר מאוד שזה מסוכן ביותר ומיהרנו עם הילדה לחדר המיון בהדסה עין כרם. כשהגענו, ד"ר אביעד שנפ מייד הבין את חומרת המקרה, ופעל למעננו במהירות. הוא אשפז את אלמה, הכניס עירוי בעדינות ובנחמדות ועירב את מומחי הגסטרו ילדים", הוסיפה.

ד"ר מרדכי סליי, מומחה בגסטרו ילדים בהדסה: "כשפגשתי את אלמה בחנתי את צילום הבטן והבנתי שהמגנטים ממוקמים בקיבה. משם – הם יכולים לנוע ולהסב נזק עצום למעי, ולכן ידעתי שחלון ההזדמנויות שלנו צר, והטסנו את אלמה לחדר הניתוח".

"הסיכון היה סופר גבוה", הוא מדגיש. "מכיוון שאם המגנטים היו נעים ומתמקמים משני צידיה של לולאת מעי, בשל חוזקת המגנט היו יכולים לפצוע אותו ואף לגרום לנמק ולחורים במעי. לצערי אנו מורגלים במקרים כאלה בהם הנזק כבר נעשה ובשנה שעברה נאלצנו להכניס ילד לניתוח מורכב. את הניתוח של אלמה סיימנו כשהגולות בידינו, לאחר עבודה מאתגרת ושליפתן באמצעות מתקן רשתי מיוחד".

ד"ר סליי מדגיש כי בשנתיים האחרונות טופלו בהדסה למעלה מ-10 מקרים כאלו. "אני חוזר ומדגיש בכל הזדמנות, הורים – חשוב כל כך להיזהר עם גולות המגנטים הללו. המשחק הזה אינו תמים".

צביה, אימה של אלמה, מספרת כי החופש הגדול השגרתי שב אל בית המשפחה בצור הדסה. "אלמה עולה לכיתה ד' ועכשיו אחרי האירוע המבהיל היא ממשיכה בחופשת הקיץ, עד כמה שניתן עם מגבלות הקורונה. אבל העיקר שהיא בריאה ושלמה בזכות ד"ר שנפ וד"ר סליי וצוות המחלקה בבית החולים, שעשו את הכל למענה – ולא השתהו אפילו מעט. הם חשבו על הגרוע מכל ולכן מהירות התגובה סייעה. היא טופלה במסירות על ידי האחיות שדאגו למצבה כל הזמן".

"אני יודעת שמדובר בילדה גדולה שלא ממהרת להכניס דברים לפה ולא חלמתי שצריך לבדוק עם מה היא עלתה על הטרמפולינה – היא אחראית תמיד, אבל חשוב שכל ההורים יחדדו את הסכנה שבהכנסת חפצים כאלה לפה – גם מתוך מעשה שובבות", הדגישה.

ואלמה, סיכמה את האירוע המטלטל: "אני מאוד מבקשת מילדים לא להכניס דברים מסוכנים לפה, אפילו לא בצחוק".