מלניה טראמפ
מלניה טראמפReuters

בספר החדש "מלניה ואני" שאמור להתפרסם ב-1 בספטמבר, מספרת העוזרת הראשית לשעבר של מלניה טראמפ, סטפני וינסטון וולקוף, כי לאורך תקופה ארוכה ניסתה בתו של הנשיא, איוונקה, לפגוע במעמדה של מלניה, וחושפת מתיחות מתמדת בין שתי הנשים.

ה"גארדיאן" הבריטי הצליח להשיג העתק של הספר לפני הפצתו בחנויות, והוא חושף כמה מהסודות מאחורי השגרה והעבודה היומיומית של אשת הנשיא, כולל את המתיחות עם בתו של הנשיא.

במקרה אחד טוענת וולקוף כי סגן מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, ריק גייטס, עומד מאחורי שערוריית "הנאום המועתק" מהכנס הרפובליקני בשנת 2016, אז הואשמה מלניה טראמפ כי העתיקה נאום של מישל אובמה.

לטענת וולקוף בספר החדש "אם איוונקה שלטה בריק גייטס, והוא כתב לכאורה את נאום הוועידה של מלניה, האם פירוש הדבר שאיוונקה עמדה מאחורי אותה חבלה גדולה?".

על פי המו"ל של הספר, סימון ושוסטר, וולקוף ומלניה טראמפ הכירו בשנת 2003 והפכו לחברות קרובות. וולקוף היתה מתכננת אירועים עבור החברה הגבוהה של ניו יורק, ובעקבות הקשרים החמים שנוצרו בין השתיים היא הסכימה לעבוד עבור מלאניה טראמפ בבית הלבן ללא תשלום, כאשר במסגרת תפקידה היא שכרה צוותים, ארגנה אירועים, כתבה נאומים ויצרה יוזמות מדיניות.

היא תכננה בין היתר את טקס ההשבעה של הנשיא טראמפ, יחד עם ריק גייטס, ולאחר מכן נפתחה חקירה בנוגע לטקס לאחר טענות כי מתוך 107 מיליון דולר שגוייסו לטובת האירוע החברה בבעלותה של וולקוף קיבלה תשלום של 26 מיליון דולר, כאשר היא עצמה נהנתה מתשלום של 1.62 מיליון דולר.

זמן קצר לאחר פרסום ההאשמות האלו נגדה, עזבה וולקוף את הבית הלבן. בספר היא גם מתארת כי בתו של הנשיא, איוונקה, כמי ש"היתה נחושה בדעתה לגנוב את ההצגה מאמה החורגת באירועים רשמיים" וכי שתי הנשים היו במתיחות מתמדת.

וולקוף מספרת כי לקראת טקס ההשבעה של הנשיא היא תכננה יחד עם מלניה טראמפ את מבצע "בלימת איוונקה" מחשש כי בתו של הנשיא תנסה להכשיל את מלניה ולהפחית ממעמדה במהלך הטקס.