במשך תקופה ארוכה רבים תהו לאן נעלם הזמר והיוצר צח חכים. שני הסינגלים שהוציא לפני למעלה משנתיים; שיר החופות 'בזה היום' ו'חייך לתקווה' להיט קיץ בקצב הרגאיי - מיצבו אותו כאחד הקולות המרעננים במוסיקה היהודית. מתברר כי צח נטל פסק זמן מוסיקלי לטובת שירות צבאי כלוחם בצה"ל.

כעת, ימים ספורים לאחר שהשתחרר משירותו הצבאי, כאשר בתקופה הארוכה אף החלים ממחלת הקורונה ממנה נדבק, משיק צח חכים סינגל שלישי וחדש: 'שַׁלַּט'. מדובר בלהיט קיץ קצבי, אותו כתב יחד עם חברו דניאל הר-אבן והלחין בעצמו, לאור התהפוכות שהעולם עובר בחודשים האחרונים, בו הוא מעורר אותנו לגלות את האמונה - השַׁלַּט האמיתי שלנו בחיים. על ההפקה המוסיקלית הופקד צח אגסי.

"בתקופה שלנו, שהכל נראה קצת חשוך ולא מאיר, רובנו היינו שמחים אם היו מציעים לנו שַׁלַּט שיעשה מה שאנחנו מבקשים. להחליף תקופות, לסדר את הקשיים ולהגביר את הרגעים היותר מוצלחים", משתף צח. "השַׁלַּט האמיתי של החיים הוא האמונה, שנותנת לנו את הכלים איך לקחת קשיים ואיך לצלוח אותם. התפקיד שלנו הוא לגלות את האמונה הזאת בתוכנו ובעצם את השַׁלַּט שלנו לחיים: 'אם לחיים היה שלט, היינו יותר מאושרים'".