קפסולות בהר עציון
קפסולות בהר עציוןצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

פרסום ראשון: כ-9,000 בדיקות קורונה הוקצו היום (רביעי) לישיבות הגבוהות, ההסדר והמדרשות על מנת שהתלמידים יוכלו לעבור בדיקת קורונה עם חזרתם לישיבה.

במהלך משותף של המל"ל, איגודי הישיבות והמדרשות והאחראי על פתיחת שנת הלימודים בחברה הדתית רוני נומה, יערכו צוותי מד"א בדיקות קורונה לתלמידים השבים מבין הזמנים.

יש לציין כי תלמידי הישיבות לא יחויבו לעבור בדיקות קורונה. בישיבות בהן תיערך בדיקה שכזאת תיפתח עמדת קליטה של מד"א והתלמידים הנבדקים יעברו את הבדיקה עם כניסתם לישיבה. לאחר שנבדקו, ישהו התלמידים בחדריהם למשך כ-24 שעות עד לקבלת תוצאות הבדיקות.

במוסדות החרדיים החל מהלך של בדיקת קורונה לתלמידי הישיבה לפני כשבוע, וכעת הקוצו אלפי בדיקות למוסדות הציוניים.

מהלך ביצוע הבדיקות לתלמידי הישיבות נועד לאתר ביעילות ובמהירות את התלמידים נשאי הקורונה שנדבקו במהלך בין הזמנים.

עם זאת, על פי ההערכות, גם במהלך חופשת בין הזמנים שמרו על עצמם תלמידי הישיבות והמדרשות, ומספר הנשאים בקרבם נמוך באופן יחסי.

משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות אמר: "אנחנו פותחים את שנת הלימודים תשפ"א בהצלחה גדולה. החודשים האחרונים היו אתגר שהתמודדנו איתו בהצלחה ונתוני התחלואה בישיבות היו נמוכים מאוד. גם אחרי שהייתה לנו תחלואה במוסדות, עדיין מודל הקפסולות עבד. גם במוסדות בהן הייתה התחלואה הכי גבוהה, לא היו לנו הדבקות גדולות מאוד. כמובן שאי אפשר להימנע כלל מהדבקות".

הוא הוסיף, "אנחנו פותחים עכשיו את שנת תשפ"א עם קפסולות גדולות יותר וגם עם אמצעים עדכניים שזה בדיקות בישיבות. מתוכננות להיות בהמשך עוד התפתחויות בנושא הזה. כל זה כדי שהישיבות יהיו המקום הבטוח ביותר לתלמידים, וההורים יוכלו לדעת שהילדים שלהם נמצאים במקום בטוח מבחינה בריאותית וגם שומרים על עם ישראל מבחינה רוחנית".