בני גנץ
בני גנץצילום: עודד קרני, לע"מ

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (רביעי) למשבר עם הליכוד שעלול להוביל לבחירות רביעיות.

בפתח ישיבת הסיעה שהתקיימה הערב אמר גנץ "לא השתנה דבר מלפני שלושה חודשים כשהקמנו ממשלת אחדות להתמודדות עם אתגרי המדינה מהקורונה הבריאותית, הכלכלית והחברתית שאנחנו מתמודדים עימה בימים אלה. דבר לא מצריך בחירות".

"בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל", הוסיף גנץ וטען כי בליכוד לא מעוניינים לנהל משא ומתן אמיתי. "כשהלכנו עם הליכוד להסכם הזה, הלכנו למרות מטח האזהרות שקיבלנו. הלכנו להסכם כי בתקופה קריטית, ובתוך שסע נורא, יש לנו מחויבות לאומית לעם, למדינה, לחברה, והוא זה שיבטיח את יציבותה של ישראל ואת פרנסתם של אזרחי המדינה".

"בימים האחרונים קיימנו מגעים עם הליכוד מתוך מוכנות אמיתית למנוע בחירות ולמצוא את הפתרון שישרת את מדינת ישראל. אני לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד- הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל. בימים הקרובים נמשיך לשמוע ספינים מכל הצדדים – אנחנו נמשיך לנווט ביושר ועל פי העקרונות שלנו", סיכם גנץ.

מוקדם יותר, שר החוץ גבי אשכנזי, מראשי כחול לבן, התייחס בשיחות סגורות למצב הפוליטי מול הליכוד.

"נתניהו לא רוצה לפנות את בלפור בשום צורה, הוא יעשה הכל כדי להימנע מכך. אנחנו לא צריכים למצמץ ולהתקפל. אם הוא נחש ללכת לבחירות, בוא נראה אותו עושה את זה", אמר אשכנזי בדברים שהובאו בחדשות כאן.

בליכוד פרסמו תגובה חריפה ובה האשימו את אשכנזי כי הוא חותר תחת יו"ר מפלגתו שר הביטחון בני גנץ. "גבי אשכנזי התחיל את קמפיין הפריימריז לראשות כחול לבן ודוחף בכל הכוח לבחירות. כנראה שיותר מאשר להפיל את נתניהו, הוא רוצה להפיל את גנץ".

"כחול לבן צריכים להפסיק לעשות פוליטיקה ולתקוע את התקציב כדי לפתוח את שנת הלימודים בזמן - ולאפשר את המשך כהונת הממשלה שתדאג לאזרחי ישראל", נמסר מטעם הליכוד.