הרב עמיחי גורדין
הרב עמיחי גורדיןצילום: באדיבות המצולם

תא״ל ארז גרשטיין הי״ד נהרג מפיצוץ מטען צד בלבנון בעת שחזר מניחום אבלים. במשך שנים רבות שמו של ארז הלך לפניו בתעוזתו, מקוריותו, ועוז רוחו.

מספרים שבזמן כינוס של מפקדים סביב אירוע ביטחוני בלבנון הוא שמע רעש בין השיחים. בקור רוח מקפיא הוא נתן לפיקוד שמעליו להמשיך לתחקר ולדון ומבלי להגיד מילה לאיש הוא יצא יחד עם הקשר שלו ועם שלושה רימונים כדי לאגף את המחבלים שבשיחים. 

ארז גרשטיין הבין שהדיון של המפקדים היה חשוב מאוד, אבל באותו רגע היה דבר חשוב יותר. היכולת להבחין בין עיקר לעיקר העיקרים שאפיינה את ארז גרשטיין באותו אירוע, קצת חסרה לנו בימים טרופים אלו. 

הפולמוס על הסדרה המבישה ״היהודים באים״ חשוב מאוד. כבר לפני חודשיים כתבתי על כך בהרחבה ב״עולם קטן״, אבל הפולמוס החשוב שסביבה גורם לנו לשכוח אירוע חמור מאוד שמתרחש ממש עכשיו מתחת לאף שלנו. 

שלשום הופיע שר החינוך יואב גלנט (שראוי להערכה גדולה ומיוחדת על המאבק שלו למען מערכת החינוך) בוועדת החינוך והודיע שהמשרד שלו הולך לקצץ את התל״ן. התל״ן הוא רכיב תשלומי ההורים שמאפשר הוספת לימודי קודש ולימודים כללים על מה שהמדינה מתקצבת.

לפי המתווה שהציע השר יחסך להורים תשלום של כחמישים שקלים בחודש, ובתמורה לכך יורדו כמות שעות קודש משמעותית ממערכת הלימודים. 

קיצוץ של שעות לימודי קודש במערכת החינוך הוא חמור מאוד. הרבה יותר חמור מהשאלה האם באתר משרד החינוך יופיעו תכנים מבישים של ״היהודים באים״. ובכל זאת לא שמענו ולו ציפצוף של מחאה על כך מאף חבר כנסת דתי (מלבד הפרסום החשוב בפייסבוק של ח״כ עמית הלוי על דבריו הקומוניסטים וההזויים של ח״כ יאיר גולן, דברים שקשורים בצורה עקיפה לנושא). 

אם מישהו היה מעז להוריד שעות קודש ממערכת החינוך החרדי הממשלה הייתה נופלת, אבל הורדה של שעות קודש מהמגזר הממלכתי דתי עוברת בשקט מוחלט. אף אחד לא נלחם נגדה. אף אחד לא פונה על כך לשר החינוך. אף אחד לא מארגן הפגנה. 

האם לימוד התורה לא חשוב לנו? האם רק לחרדים הוא חשוב?

התופעה של ״היהודים באים״ חמורה מאוד. אבל ההורדה של לימודי היהדות בשנה הבאה חמורה ממנה. אני שומע ממנהלי בתי ספר רבים תחושה של יאוש ושל הפקרה. ״השאירו אותנו בודדים במערכה״ הם אומרים, ״למה זה רק האינטרס שלנו לדאוג לחינוך הילדים ולשעות הקודש שלהם? למה אף אחד לא דואג לילדים?״

המנהלים צודקים. נלחם על הילדים שלנו. נלחם על התורה של הציונות הדתית. לא ניתן לאף אחד לפגוע בקודש האמיתי. הקודש של הילדים שלנו. הילדים באים.