בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

זעזוע במערכת הפוליטית לנוכח הדיווחים אודות חשד לאונס קבוצתי אכזרי שבוצע בנערה שיכורה כבת 16 בחדר מלון בעיר אילת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, "קראנו הבוקר, רעייתי שרה ואני, על פרשיית האונס באילת כפי שפורסמה. זה מזעזע, אין מילה אחרת. זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".

חה״כ איילת שקד (ימינה) צייצה בטוויטר "האונס האכזרי באילת הוא פשע מזעזע שמעיד על פשיטת רגל מוסרית של החברה בישראל, פילגש בגבעה".

לדבריה, "הענישה צריכה להיות מחמירה ומהירה. הטיפול בנערה צריך להיות רגיש לאחר שנעוריה נשדדו ממנה על ידי חיות אדם. נדרש גם טיפול אמיתי ונוקב ברמה הערכית החברתית במערכת החינוך".

חה"כ אסנת מארק (ליכוד) צייצה בטוויטר, "‏מחריד! 30 גברים ואפילו לא צדיק אחד בסדום. אחד שיעצור את הטירוף הזה! אחד שיסתכל לה בעיינים ויתעלה מעל החיתיות והרוע".

"המקרה הזה מרעיד את אמות הסיפים והוא מתחיל ללא ספק בשיח המיני הפוגעני והמתירני שמשתולל פה. כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה צריך לגדוע את ניצני האלימות וזה מתחיל בשיח", הוסיפה.

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ שרן השכל (ליכוד), מסרה, "אונס של ילדה בת 16 על ידי 30 גברים הוא לינץ' שממנו לא ניתן כמעט להשתקם".

"30 גברים עמדו בתור בשביל לאנוס ילדה שיכורה. אף לא אחד חשב להתקשר למשטרה או להציל אותה, מה לא בסדר במפלצות האלה, איזה הורים חינכו אותם?", תהתה השכל.

ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם) קראה לענישה מחמירה. "האונס באילת הוא כבר הרבה מעבר לאזעקת חירום. אז שוב נזדעזע? שוב נגיד שזה החינוך? המדינה? שוב נצקצק בלשון ונזכיר כמה הדרדרנו מוסרית כחברה?", תהתה. "לא! ואת המגפה הזו אפשר למגר. 30 גזרי דין של מאסרים ממושכים ל- 30 אנסים!".

בעקבות האונס הקשה והמחסור בחדרים לטיפול בנפגעות אונס בבתי החולים, יקיים יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), דיון חירום במסגרת הועדה.

"‏שוב פרשה מזעזעת שבה חייה של נערה ומשפחתה נהרסו. האבסורד הוא שבבית החולים באילת, אין חדר אקוטי, הייעודי לנפגעות אונס, בו ניתן לאסוף דגימות ולטפל בנפגעת", ציין פורר.

לדבריו, "בשבוע הבא אקיים דיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה, כדי לחייב את הממשלה להקצות את התקציב לפתיחת חדר אקוטיים בבתי חולים נוספים".