מאיר חביב
מאיר חביבצילום: לשכת חבר הפרלמנט

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב מבקש לאבטח את קבוצת "ישראל סטארט-אפ ניישן" המשתתפת בטור דה פראנס, לאחר איומים ברשת וקמפיין נגד ישראל.

חביב חשף בדף הפייסבוק שלו קריאות נגד הקבוצה הישראלית שצפויה להשתתף השנה לראשונה בהיסטוריה בטור דה פראנס.

ארגון ה-BDS "איגוד פלסטין תנצח" פרסם את שמותיהם ותמונותיהם של הרוכבים הצרפתים שיתמודדו בטור דה פראנס במסגרת הקבוצה "ישראל סטארט-אפ ניישן".

אנשי ה-BDS כתבו: "שלושת הרוכבים הצרפתים האלה יתמודדו בטור דה פראנס תחת הצבעים של הקבוצה 'ישראל סטרט אפ ניישן' שפועלת לקידום האפרטהייד הישראלי באמצעות הספורט. אל תהססו לרשום תגובה בדף הפרטי של כל אחד מהם על מנת לבקש מהם לא להשתתף בפעילות השערורייתית הזאת".

בהמשך לכך, נרשמו שורה של תגובות הקוראות לפגיעה ברוכבים כגון "צלף אחד מעל הטור דה פראנס ו'ירי ציפורים' כמו שעושים בפלסטין".

בדף הפייסבוק של ארגון BDS נוסף נכתב כי פעילי יחלקו פליירים על המסלול ובסביבתו, ויקדמו מספר פעולות על מנת לגנות את מפעל ''הלבנת הפשעים הישראליים, ואת שיתוף הפעולה של טור דה פראנס בעניין".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס לנושא ואמר: "בזמן שבאיחוד האמירויות הגיעו להסכם שלום היסטורי עם ישראל, ומדינות ערביות רבות מכוונות לנורמליזציה, ה- BDS פותח בקמפיין שנאה ואיומים, ימים ספורים לפני תחילת הטור דה פראנס 2020, נגד צוות 'ישראל סטארט-אפ ניישן'. הטור דה פראנס הוא מוסד לאומי. מאז 1903 זה חגיגת הרכיבה על אופניים, חגיגה צרפתית בשל הגיוון שלה, התענוג להיות ביחד ולעקוב אחר ביצועים יוצאי דופן.

''אין מקום לסטיגמה ושנאה. נאמן לעצמו ה-BDS רומס את כל הערכים של אתיקה ספורטיבית. ברשתות קמפיין זה מעורר התפרצות של שנאה החל מהקריאה לחבלה ועד לתוקפנות פיזית ואף לרצח''.

חביב הביא כמה דוגמאות מתוך מאות תגובות: "צלף על המסלול", "חיות בר שיש לשחוט", "הם רוצים להיות בכל מקום כמו חולדות ביוב", "לזרוק מסמרים על הכביש" ועוד.

''האם צריך להזכיר את טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972?'', שאל חביב, ''במשך שנים אני לא מפסיק להתריע שה-BDS מזין אווירה של שנאה אנטישמית. הוא משפיע ומעודד את המעבר למעשה. אותה שנאה מכוונת נגד ישראל, נגד יהודי צרפת, המשטרה, הרפובליקה, המדינה וסמליה, נגד צרפת''.

חביב יפנה לשר הפנים הצרפתי בבקשה לצעדים קונקרטיים נגד ה- BDS ולהבטיח את ביטחונם של חברי הצוות הישראלי בטור דה פראנס.