הרב דוד לאו ספד: ''נפרדים בכאב, ענק בתורה, רבם של רבנים''

מאות בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בהלווית הרב זלמן נחמיה גולדברג שהלך לעולמו בגיל 89 בירושלים.

מסע ההלוויה של הרב גולדברג, הגרז''ן, יצא מבית ההלוויות שמגר להר הזיתים, שם הוא נטמן.

הרב גולדברג היה חבר בבית הדין הרבני הגדול והעורך הראשי של האנציקלופדיה התלמודית. בעבר ייסד את בית הדין הפרטי לענייני ממונות "הישר והטוב" וכיהן כראש ישיבת "דעת משה" בירושלים.

נפרדים מהרב זלמן נחמיה גולדברג

הגרז''ן גם שימש כראש ישיבה בבית המדרש של המרכז האקדמי לב וראש כולל לדיינות "שבט ומחוקק".

הרב גולדברג ערך מבחני הסמכנה לרבנות ודיינות, ועברו אצלו אלפי רבנים שנבחנו בכתב ובעל פה, וכיום מכהנים כרבנים ומורי הוראה בכל רחבי העולם.

עשרות בני אדם בהלווית הרב גולדברג בשמגר

הרב הראשי לישראל נשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו מסר "מבכה מרה יחד עם כל בית ישראל את הסתלקותו של האי גברא רבה, גאון וצדיק, מעמודי ההוראה בישראל. מי שהעמיד אלפי תלמידים לתורה ולתעודה. מורי ורבי, אבן שואבת לרבני ודייני ישראל חבר בית הדין הגדול ומגאוני הדור הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ״ל, חתנא דבי נשיאה מרן הגרש״ז אוירבך זצ״ל. מי שזכיתי ללמוד תורה מפיו שנים רבות אשר הפיץ תורה עשרות שנים לכל מבקשי תורה ונתן מענה בכל מקצועות התורה".

אהרון גולדברג סופד לאביו הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ''ל

מישיבת בית אל נמסר "ישיבת בית אל אבלה עם כל אלפי התלמידים על הסתלקותו של הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ״ל לעולם שכולו טוב. הרב זלמן נחמיה מגאוני הזמן ובקיא וחריף בכל התורה הרביץ תורה בישיבות רבות. גם אנו בישיבת בית אל זכינו ללמוד ממנו שנים רבות בבואו אלינו באופן קבוע ותלמידינו נסעו לביתו במשך שנים רבות. אבל כבד הוא לנו, לכל אלפי תלמידיו ולעולם התורה. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת, ספד: ''קבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו הפתאומית של הגאון העצום בתורה ובהלכה, שריד לדור דעה, דיין הדן דין אמת לאמיתו, הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצוק״ל מבכירי הדיינים בבית הדין הגדול וחתנו של עמוד ההוראה מרן הגרש״ז אוירבאך זצוק״ל. זו אבידה גדולה לעולם הדיינות בפרט ולעולם התורה בכלל''.

הרב מנחם בורשטין: "נשארנו יתומים"

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי ספד: "בצער רב קיבלתי את הבשורה המרה על לכתו של הגאון העצום רבי זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, שריד לדור דעה, חתנו של פוסק הדור הגרש"ז אוירבאך זצוק"ל, מחשובי הדיינים בביה"ד הגדול אשר מסר נפשו במשך שנים להרבצת תורה ודעת והיה בקשרי ידידות עמוקים עם מרן הרב עובדיה זצוק"ל. יהי רצון שיהיה מליץ יושר על כלל ישראל".

רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, אמר ''התבשרנו היום בשורה קשה מאוד על פטירתו והסתלקותו של הגאון הגדול הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל, עליו אפשר היה לומר שמצוי בכל תחומי ההלכה והתורה. אפשר היה לשאול ולקבל ממנו תשובה בסגנונו המיוחד למי שעונה בישרות בלי שום נגיעה כשהכול מונח אצלו בקופסה.

''היתה בינינו ידידות רבה ותמיד מצאנו אצלו אוזן קשבת לכל שאלה ובעיה. ורגיל הייתי לומר שאם יש כיום מי שנחשב גברא דמסתפינא מיניה הרי זה היה הרב זלמן נחמיה. וקשה להעלות על הדעת שאישיותו ודמותו האצילה תחסר לנו, וצריך כעת רק לקוות שזכותו המיוחדת תעמוד לנו ובייחוד ללומדי התורה שקיבלו ממנו כל כך הרבה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים", הוסיף הרב שטרן.

בנו של הרב זלמן נחמיה גולדברג סופד בהלוויה

ח''כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ספד לרב זלמן נחמיה גולדברג וסיפר ''הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג האיר באור יקרות את העולם בגאונותו, בחדשנותו האדירה בתורה, ובכלל ישראליות אשר אפיינה אותו. זכיתי לשמוע ממנו שיעורים במשך שנותיי בישיבה בקדומים ולהיות שותף קטן במפעל הוצאת ספריו במכון 'משפט ערוך' הפועל לצד הישיבה. הלב נשבר על לכתו. מי יתן לנו תמורתו".

ח"כ מתן כהנא (ימינה) אמר כי ''הרב זלמן היה מגדולי הדיינים והפוסקים של דורנו והוציא תחת ידו עשרות פסקי דין, שיעורי תורה ותלמידי חכמים רבים שהעמיד בישראל. יהי זכרו ברוך''.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה, ספד: "הרב היקר ליווה את המכון מאז הקמתו וענה בכל עת לשאלותינו. הרב תמיד עודד והוקיר את עבודת המכון. תשובות רבות של הרב פורסמו בספרי המכון. מי יתן לנו תמורתו? בהמשך דרכו של השקעה רבה למען הפרט והכלל ננוחם".