נשות הכותל הבוקר
נשות הכותל הבוקרצילום: נשות הכותל

קבוצה קטנה של כ-10 נשים מנשות הכותל הגיעה הבוקר (שישי) לרחבת הכותל המערבי בצד מאות נשים וגברים אורתודוקסים.

הקבוצה פעלה בניגוד להנחיות המשטרה ומשרד הבריאות וסירבה להיכנס אל אחד ממתחמי התפילה (הקפסולות) הפנויים בעזרת הנשים כפי שעשו יתר המתפללות, תוך שהיא עומדת בפיזור בשטח המעבר הציבורי ברחבה העליונה.

כמו כן, נעשה ניסיון להכניס ספר תורה בתוך עגלת תינוק. הספר בוזה וכוסה בצעצועים רבים. הספר הופקד למשמרת בכניסה לכותל עד תום התפילה.

"קבוצה זו הפרה ביודעין את הנחיות משרד הבריאות והמשטרה ולוקחת על עצמה את האחריות להתנהלותה המייצרת שוב פרובוקציה מיותרת ברחבת הכותל המערבי. הקרן למורשת הכותל המערבי שבה ומבקשת מפוקדי הכותל המערבי להקשיב להנחיות הסדרנים והמשטרה בכדי לשמור על בריאות הציבור", מציינים בקרן למורשת הכותל.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל מסרה מנגד, "שוב הוכח על ידי מאבטחי רבינוביץ׳ כי היחס השמור לנשים מאמינות בכותל המערבי זהה לזה השמור למחבלים, לא פחות והיחס לספר תורה שווה ליחס לפצצה מתקתקת אותה יש לנטרל. אין ספק כי המאבטחים במקום נועדו לאבטח את הרב רבינוביץ׳ ואת האג׳נדה הקיצונית והמתבדלת שלו בלבד, בוודאי שלא לאבטח ולשמור על הביטחון בכותל המערבי.
היחס הזה מחלחל לצעירים ולצעירות המגיעים לכותל והתוצאה - התקיפה שעברנו הבוקר בכותל בידי צעיר.

אנחנו נמשיך להגיע לכותל המערבי חודש אחרי חודש כפי שאנחנו עושות כבר 31 שנים, בגשם, בשרב, בעת מתיחות ביטחונית וגם בזמן מגפה ולהשמיע קול נשי חזק וברור בכותל, עד שנביא את השוויון המיוחל".

ממרכז ליב"ה נמסר "ברוך ה' אחרי שלוש וחצי שנים של מאבק על קדושת הכותל, לכבוד חודש אלול רחבת הכותל נשמרה בקדושתה בזכות נשים צדקניות שהגיעו לשמור על קדושת הכותל, קמצוץ נשות הכותל והטקסים הרפורמים עברו לרחבת האגזוזים''.