אסטרואידים בשווי בלתי נתפס
אסטרואידים בשווי בלתי נתפסצילום: iStock

המשאבים בכדור הארץ הולכים ומידלדלים. תרבות השפע שבה אנחנו חיים מאפשרת להשיג כמה שיותר משאבים בזול, אבל יש חוקרים החוששים שבקצב הנוכחי- עוד כשלוש מאות שנה חלק גדול מהחומרים שאנו משתמשים בהם כיום ייעלמו מכדור הארץ. אבל גם אם בכדור הארץ המשאבים מוגבלים, זה עדיין לא אומר כלום לגבי העולם כולו.

בשנים האחרונות התחילו יותר ויותר חברות ואף מדינות להתעניין בחיפוש זהב ויהלומים מחוץ לכדור הארץ. ישנם עשרות אלפי אסטרואידים ברחבי החלל, המלאים במשאבי טבע שלפי ההערכות שווים מיליוני ואף טריליוני דולרים, שנכון להיום אינם שייכים לאף אחד.

אחת המדינות הראשונות שהתעסקה בכריית אסטרואידים היא לוקסמבורג שמשקיעה למעלה מ200 מיליון דולר בתחום. בינתיים לוקסמבורג לא חשפה איזה אסטרואידים היא מתכננת לכרות, אבל נאס"א פרסמה כבר בעבר שהאסטרואיד Psyche 16 שווה קרוב ל700 קווינטיליון, כלומר 700 ולאחריהם 18 אפסים.

אסטרואיד נוסף על הכוונת של חברות הכרייה הוא Eros 433 שאמנם עלול לפגוע בכדור הארץ עוד מיליוני שנים, אבל עד אז נוכל ליהנות מ20 מיליארד טונות של זהב שנמצאים בתוכו. רק לשם המחשה, בכדור הארץ נמצאים בסך הכל 7.5 מיליארד בני אדם, כך שככל הנראה מדובר בכמות שתספיק לנו לעוד הרבה מאוד זמן.

למרות השווי העצום של האסטרואידים, החשש העיקרי הוא שיהיה יקר מדי להגיע אליהם ולכרות אותם. שליחת חללית עלולה לעלות מיליארדי דולרים, יחד עם הצורך באנשי צוות וכלים לכריית המשאבים מהאסטרואיד.

אחד הרעיונות המוצעים כיום הוא להצמיד את האסטרואיד לתחנת חלל ולכרות את המשאבים ממנו מתוך התחנה. היתרון בכריית אסטרואידים הוא הקלות בהעברת מתכות כבדות ממקום למקום. בניגוד לכדור הארץ בו כוח המשיכה מקשה על הזזת סלעים גדולים, בחלל הדברים עשויים להיות הרבה יותר פשוטים וייתכן שלא יהיה צורך בהרבה כלים כבדים בהם משתמשים בכדור הארץ.

למרות שאנחנו חושבים על אסטרואידים בעיקר בתור משהו שעלול לפגוע בכדור הארץ, ייתכן שהם דווקא אלו שיצילו אותנו בעתיד. אז בפעם הבאה שאתם רואים כוכב נופל, תזכרו שחוץ ממשאלה- הוא גם שווה הרבה מאוד כסף.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!