מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שוחח עם ניסים משעל ב-103fm על המשבר הקואליציוני, והדגיש כי נכון לעכשיו, אנחנו בדרך לבחירות.

"הפערים בינינו עדיין גדולים, כחול לבן מתבצרים בעמדתם, ויכול להיות מאוד שגוררים אותנו למערכת בחירות נוספת", אמר חבר הכנסת מיקי זוהר.

זוהר גם הגיב לסקר שפורסם בתחילת השידור, ולפיו 75% מהציבור סבור שנתניהו רוצה בחירות. "אני אגיד לך מה הנקודה, אנחנו בליכוד לא באים ואומרים שאנחנו מוכנים להתפשר עם כחול לבן, משום שאנחנו פשוט מרגישים שאין לנו פרטנר אמיתי כרגע שרוצה להמשיך לקיים איתנו קואליציה. אנחנו לא רוצים בחירות, אבל אנחנו גם לא רוצים להמשיך להתנהל באופן שאנחנו מתנהלים איתם, בכך שאנחנו מרגישים שהם פשוט מפריעים לראש הממשלה להוציא את מדינת ישראל ממשבר הקורונה".

לדברי זוהר, אפשרות הקדמת הבחירות לא נובעת מרצון של ראש הממשלה נתניהו לבטל את משפטו, להעביר את חוק ההתגברות או את החוק הצרפתי.

"אף אחד לא רוצה לבטל פה שום משפט, זה דבר אחד. הממשלה הזאת לא מתפקדת, שיטת הפריטטיות הופכת אותנו לאנשים שלא יכולים לקדם את מה שהציבור שלנו מאמין, ואנחנו מייצגים ציבור עצום", טען זוהר, וציין: "ראש הממשלה מרגיש שמפריעים לו בטיפול במשבר הקורונה. למשל, כמו בהתעקשות שלהם על תקציב דו שנתי, בזמן שהוא רוצה תקציב חד שנתי, כי הוא יודע שזה הדבר הנכון לכלכלת ישראל, ויש לו ניסיון בכלכלה קצת יותר מאנשי כחול לבן".

אבל את כל זה ידעתם כשחתמתם על ההסכם והסכמתם על דו שנתי וכל זה. אז מה, 3 חודשים הייתם עיוורים? לא ידעתם לאן אתם הולכים? נתניהו כל כך רצה את הממשלה הזאת, אני זוכר את זה.
"ניסינו, האמנו, בשביל משבר הקורונה, אמרנו שאנחנו צריכים לנסות ולהאמין שיהיה בסדר, אבל זה לא הולך. אם הם לא ישנו גישה ולא יגיעו למצב שהם מבינים את הצרכים של הליכוד, יכול להיות מאוד, כמו שאמרת, שביום שני בשעה 12 בלילה, נראה את עצמנו במערכת בחירות נוספת".

על מה הם צריכים לוותר? כמה הם עוד צריכים להתכופף? כמה הם צריכים עוד להיות סמרטוטים?
"אני לא קורא לזה להתכופף ולא קורא לזה להיות סמרטוטים, אני קורא לזה להיות פרגמטיים, ענייניים ומקצועיים. יש כרגע ראש ממשלה, קוראים לו בנימין נתניהו. סביר וברור שצריך ללכת על פי העקרונות שלו ולא על פי עקרונות אחרים. ככה זה עובד במדינה דמוקרטית, ראש ממשלה מוביל, ובדרך כלל חברי הממשלה מגבים אותו".

אבל לראש ממשלה צריך שיהיה רוב בממשלה, הוא לא יכול היה להקים בלי כחול לבן.
"זו בדיוק הנקודה, שיש לנו רוב בקואליציה, אבל בגלל העיקרון הפריטטי, כל דבר צריך לבוא לאישור שלהם, ואז קורה מצב שראש הממשלה רוצה להביא עכשיו כמה מיליארדים לאזרחי ישראל והם עוצרים את זה כי זה לא מתאים להם פוליטית. וראש הממשלה רוצה להביא תקציב חד שנתי, וזה לא מתאים להם כי הם רוצים להבטיח את הכהונה של בני גנץ כראש ממשלה חליפי, למרות שזו גם שטות..."

אבל זה בהסכם, תראה מה שאתה עושה לי עכשיו? אתה משכנע אותי שכל מה שחתמתם לא היה טוב, ואתם רוצים לשנות עכשיו.
"לא, מה שאני מנסה לשכנע אותך זה שהשיקולים של כחול לבן הם שיקולים פוליטיים ולא שיקולים לטובת אזרחי ישראל, ואצלנו זה הפוך. אצלנו השיקולים הם לטובת אזרחי ישראל ולא שיקולים פוליטיים".

אני מקווה שלא שמעת שאני צוחק.
"זה לא משנה אם תצחק, זו האמת, מה לעשות? האמת יותר חזקה מהכול".

חבר הכנסת זוהר גם הדגיש לניסים משעל, כי המשפט לא מעניין את ראש הממשלה. "הוא יודע שהוא ייצא זכאי והוא בטוח בצדקתו. אגב, אני גם בטוח בצדקתו, משום שהאיש לא קיבל שקל לכיסו, לא עשה שום פעולה מושחתת, כל מה שעשה, עשה בצורה מקצועית בגיבוי אנשי המשרד, ובסוף אתם מדברים על כותרות חיוביות שכנראה גם לא היו. ולהגיד שסיקור חיובי הוא שוחד, זה לא היה באף דמוקרטיה בישראל ובעולם כולו. היועץ המשפטי כנראה טעה במקרה הזה. אגב, הוא טעה בעוד כמה מקרים".

יכול להיות שאנחנו גם לא נהיה אלה שנוכל להרכיב את הממשלה

לקראת סיום השיחה, הגיב זוהר להתחזקות של ימינה בראשות נפתלי בנט בסקרים, ולאפשרות שהוא יהיה חבר בקואליציה עתידית עם הליכוד. "אני לא יודע מה ייגמר בבחירות, אני לא יודע אם תהיה אפשרות להקים קואליציה עם בנט או בלי בנט. בסוף כשייגמרו הבחירות, נראה את התוצאות, נשב ונסתכל על הסיטואציה ונקבל הכרעות. יכול להיות שאנחנו גם לא נהיה אלה שנוכל להרכיב את הממשלה, אי אפשר לדעת, כי כשאתה הולך לבחירות, אתה יודע איך אתה נכנס, אתה לעולם לא יודע איך אתה יוצא. אנחנו נעשה כל מאמץ לשכנע את הציבור שאנחנו הטובים והראויים ביותר כדי להוביל את המדינה. אני חושב שנתניהו עשה את זה מצוין בשנים האחרונות, והוא ימשיך לעשות את זה טוב גם בשנים הבאות", הסביר.

ביום שני בערב, באמת, בתוך תוכך, מה אנחנו נקבל? בחירות חדשות? או תתגברו על המשבר?
"נכון לעכשיו, לפי איך שאני רואה את המצב, זה נראה כמו בחירות. אם יחול שינוי דרמטי ב-48 השעות הבאות, יכול להיות שזה ייחסך מאיתנו, אבל כרגע זה נראה כמו בחירות".