סיעת כחול לבן
סיעת כחול לבןצילום: ללא קרדיט

סיעת כחול לבן בראשות שר הביטחון בני גנץ התכנסה הבוקר (שישי) לאירוע ''קבלת שבת'' בכפר המכביה, יחד עם חברי הכנסת והשרים של סיעות דרך הארץ והעבודה.

''אנחנו לא אנשים של משחקים ותרגילים", אמר גנץ לאחר הפעילות. ''אנחנו אנשים של כבוד ותקווה, עבודה קשה, יושר וערכים.

''נפגשנו הבוקר, כל כחול לבן, להתרכז שוב במה שמחבר בינינו, שונים אך שווים, כמו שמדינת ישראל צריכה להיות. באחריות ובמסירות. שבת שלום", איחל שר הביטחון.

ההתכנסות של ''גוש כחול לבן'' נערכה בצל המחלוקות הקשות בקואליציה שעלולות להביא לפירוק הממשלה ולהליכה לבחירות, אם נתניהו וגנץ לא יגיעו לפשרה עד יום שני בחצות הלילה.

ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש עם יו״ר כחול לבן ושר הביטחון גנץ, וביקש ממנו לעשות כל מאמץ כדי לא לגרור את מדינת ישראל לבחירות בפעם הרביעית.

״צריך לשים כל שיקול פוליטי אחר בצד", אמר נתניהו. ''אזרחי ישראל צריכים ממשלה מתפקדת שפועלת למען הצלת חייהם ופרנסתם. אם תקבלו את הצעת הפשרה נוכל למנוע בחירות. בוא נעשה הכל כדי לפתור זאת עוד היום״.

אתמול פורסם סקר שנערך על ידי פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות עבור תוכניתו של ניסים משעל ב־103fm, ממנו עולה כי הליכוד הייתה זוכה ל־32 מנדטים בבחירות, אילו היו מתקיימות היום.

מפלגת יש עתיד־תל"ם בראשות יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון היא המפלגה השנייה בגודלה עם 19 מנדטים. אחריה, מפלגת ימינה ממשיכה להתחזק וזוכה ל־15 מושבים. הרשימה המשותפת, לעומת זאת, נחלשת במנדט ל־15.

בהמשך, כחול לבן עם 10 מנדטים בלבד, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 8 מנדטים. בתחתית הרשימה מרצ, אשר שומרת על 5 מנדטים. גם בסקר זה מפלגת העבודה נותרת מתחת לקו אחוז החסימה.

בחלוקה לגושים, גוש הימין זוכה ל־63 מנדטים; גוש השמאל־ערבים עם 49 מנדטים. ליברמן, שלא נמנה עם אף אחד מהגושים, משמר את כוחו עם 8 מנדטים - אך ללא השפעה ממשית על ההכרעה.

את הסקר, שנערך בתאריכים 20-19 באוגוסט, ביצע פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות, באמצעות פאנל אינטרנטי. בסקר השתתפו 511 נשאלים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. גודל הטעות הסטטיסטית: 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.