ניר גלבוע
ניר גלבועצילום: באדיבות "צוות 3"

בימים אלה הוגשו כתבי אישום נגד סייעות בגן "טולי" ברמלה בגין התעללות בפעוטות חסרי ישע. מקרים שכאלה אינם מייצגים את הכלל, אך בהחלט שופכים אור על רעה חולה בחברה שלנו.

די במקרה אחד אומלל שעלול להכתים קבוצה ולפגוע קשות בתדמית. אמון ההורים בגננות נבנה עם הזמן ורובן למדו את המקצוע וזכו לעסוק במשימה החשובה - חינוך הגיל הרך, שמעצב את ילדינו בשנותיהם הראשונות.

בעוד כשבועיים היה עתיד להיכנס לתוקפו "חוק המצלמות", שמחייב להציב מצלמות במעונות היום ובפעוטונים, אלא שבעיתוי אירוני, דווקא על רקע המקרים האחרונים, נדחה החוק בשנתיים נוספות.

היעדר תקציב, התמודדות עם נגיף קורונה ושאר סדרי עדיפויות, דחק הצידה את דרישת ההורים להבטיח את הדבר הבסיסי ביותר עבור ילדיהם - הגנה.

"חוק המצלמות" היה אמור להיות מיושם במסגרות שבהן לפחות שבעה פעוטות ולהימשך כשנה, לצורך הסתגלות, במהלכה המדינה אמורה לבחון תמריץ למעונות היום לפעוטות, שיתקינו מצלמות בשטחם באופן וולונטרי. בתום תקופת הסתגלות, תיהפך התקנת המצלמות לחובה. אני מאמין שהחוק עשוי להוביל להפחתה דרסטית במקרי ההתעללויות.

אני סבור כי כחלק מהיערכות לשנת הלימודים יש להתקין גם מצלמות אבטחה. לגננות יש את הכוח להחזיר את השליטה לידיהן, לעשות מהלך ולהתקין מצלמות בגן שלהן, דבר זה ייצור שקיפות ובניית אמון כלפי ההורים, ויציבות להכנסות הגן.

מצלמות האבטחה הפכו לאביזר נפוץ הן בבתי מגורים, הן בבתים פרטיים וגם בבית העסק. כיום ישנן מצלמות אבטחה המציעות אפשרות של טשטוש פנים. הייחודיות של הטכנולוגיה היא שמחד שומרים על פרטיות הילדים והצוות ומאידך צופים בנעשה בגן בזמן אמת.

כמו כן, בעת אירוע ניתן להסיר את טשטוש הפנים מאת המצולמים על ידי הזנת קוד אימות, ואף לתחקר אירועי עבר. חיבור טכנולוגיה זו עם מוקד רואה מבצעי, כפי שאנו מפעילים כיום, מהווה פתרון שלם בזמן אמת. מרגע זיהוי סיטואציה חריגה בגן המוקדנית מתעדת, מדווחת ומפעילה את בעלי התפקידים הרלבנטיים שהוגדרו ובנוסף יכולה לשלוח במהירות סייר לגן בכדי לוודא תקינות.

ניר גלבוע הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת האבטחה "צוות 3"