ינקלביץ' בשיחה עם יהודי בולטימור
ינקלביץ' בשיחה עם יהודי בולטימורצילום: דוברות

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' נפגשה ב"זום" עם חברי הקהילה היהודית בעיר בולטימור, ועם נציגי ארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה.

פדרציית בולטימור נחשבת לאחת הפדרציות המחויבות למדינת ישראל השומרת על קשר הדוק ושותפות עם העיר אשקלון, כמו גם עם הקהילה היהודית שבאודסה.

במהלך המפגש שמעה השרה נתונים על הקהילה היהודית, האתגרים העיקריים של הקהילה, ההתמודדות עם משבר הקורונה והשפעתו על החיים היהודיים.

בשיחה עם נציגי פדרציית בולטימור למדה השרה על הפעולות שבוצעו לסיוע בחלוקת מזון לחברי קהילה שנמצאו בבידוד, ואף פגשה ניצול שואה חבר קהילה שהשתתף לאחרונה בקבלת שבת וירטאלית שיזמו אנשי הפדרציה. כמו כן, סיפרו המשתתפים על החינוך היהודי בעיר, וכיצד מקיימים אותו למרות מגבלות הקורונה.

שרת התפוצות ינקלביץ': "אני מודה ליהודי בולטימור על שפתחו בפניי את הדלתות הווירטואליות לקהילה היפה שלהם. אפילו דרך הזום, רואים בבירור שמדובר בקהילה חזקה ומיוחדת. התרשמתי במיוחד לראות איך מנהיגים וקהילות שונות עובדות יחד בשיתוף פעולה למרות ההבדלים ביניהם. זהו בדיוק המסר שאני מקדמת כשרת התפוצות: אנחנו עם אחד עם ייעוד משותף. בואו נתמקד במה שמאחד בינינו. דעו שחלק מתפקידי הוא לייצג את הקול שלכם במסדרונות הכנסת, כדי לוודא שממשלת ישראל עושה הכל כדי לעמוד לצדכם".

בקי כספי, סמנכ"לית בכירה בארגון הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה: ''עם הריחוק החברתי מצד אחד והאתגר בקשר הבינאישי מצד שני, התרגשנו לראות שהשרה ינקלביץ' החלה באופן וירטואלי לפגוש קהילות יהודיות מרחבי העולם. בבולטימור, פגשה השרה צעירים יהודים ומנהיגים קהילתיים כדי לראות כיצד הקהילה המקומית מתמודדת עם משבר הקורונה וההשכלות הכלכליות שלו, התמודדות המשותפת הן בישראל והן בארה"ב''.