כלא
כלאצילום: איסטוק

אבי בן שחר ז"ל בן ה-70 מהישוב כוכב השחר הותקף באכזריות על ידי חוסיין אבו טאעה שותפו לתא ערבי ממזרח ירושלים. לפני כשבועיים הוא נפטר מפצעיו – אחרי שנה של אישפוזים וניתוחים.

בחדשות 12 פורסם כי כשבן שחר נרדם בתא, אבו טאעה קפץ עליו, תקף אותו באגרופים ובבעיטות ללא רחמים וללא הפסקה. הסוהרים ששמו לב לתקיפה החמורה התערבו אבל באיחור. במשך שבועות בן שחר היה מורדם ומונשם, מצבו הוגדר אנוש. בני המשפחה ליוו אותו מאז בין ניתוחים, בתי חולים ומוסדות סיעוד.

"אי אפשר היה לזהות את הפנים שלו, היה חבול לגמרי, אוזן חתוכה, שברים בארובות העיניים, האף בתוך הגולגולת, לסתות שבורות צלעות שבורות", סיפרה בתו.

לפני שבועיים הוא נפטר ובני המשפחה החלו כעת לנהל קרב מול המדינה. להתעקש שסעיף האישום נגד חוסיין יהפוך לרצח ולדרוש משירות בתי הסוהר הסברים ופיצוי. "אני יותר מאשימה את מי ששם אותו בתא כלא יחד עם בן אדם.. רוצח. זה לירות בכדור בעצמם, זה לינץ' בבן אדם כשהוא ישן! אבא שלי ישן! הוא לא ידע מה הולך לבוא לו, איזה שליח חבלה, איזה מלאך מוות מגיע לדרוש את החיים שלו בחזרה".

"זה כמו לקחת שועל ולשים אותו בלול תרנגולים, התוצאה ידועה מראש. זה פשוט רשלנות מטורפת שאין לה אח ורע, האשמה של שב"ס על התוצאה הרבה יותר חמורה מהאשמה של התוקף עצמו", אמר הבן אריאל. "מבחוץ ניסו להשפריץ פלפל וזה לא עזר, רק אחרי כמה דקות שהתמגנו נכנסו והפרידו את התוקף מאבא שלי וגם הם חטפו מכות קשות ונפצעו".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: ''מדובר באירוע חריג ומצער ששב"ס אינו מקל ראש לגבי תוצאתו הטרגית. האירוע התרחש ללא כל מידע מודיעני או סימנים מקדימים. לאור חומרתו מונתה מידית ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת גונדר משנה שחקרה את מכלול נסיבות האירוע.

''כתוצאה מהמלצות ועדת החקירה מפקד בית המעצר נשפט בדין משמעתי, הועבר מתפקידו והודח מתפקידי פיקודי. כנגד עוד 3 בעלי תפקיד ננקטו צעדים משמעתיים והם הועברו מתפקידם. שודרגו תהליכי העברת המידע אודות עצורים הנקלטים ממשטרת ישראל והוסדרו תהליכי קליטת עצורים, מיונם והאבחון הראשוני שנעשה בעת קליטתם לבתי המעצר הפועלים 24/7. כחלק מתהליך הפקת הלקחים נלמדו מסקנות הוח"ק בכלל יחידות שב"ס וחודדו הנהלים ובבתי המעצר בפרט על מנת למנוע הישנות של מקרים חריגים מסוג זה בעתיד''.