מפקד מרחב ציון: המשטרה השתמשה ב'כוח סביר' מול מפגן השנאהמשטרת ישראל

תנ"צ עופר שומר, מפקד מרחב ציון, מתייחס הלילה (ראשון) לעימותים האלימים עם מפגיני השמאל במרכז ירושלים.

"לצערי, למרות שהודענו למארגנים שלא נאפשר להם להפגין בכניסה לעיר, הם התחילו בכניסה לעיר תהלוכה בלתי חוקית", אמר שומר.

"תוך כדי התהלוכה, לדעתי מאחר והסיתו אותם לפי מה שראיתי ברשתות החברתיות, הם קראו קריאות לעבר השוטרים והפרו את החוק בצורה בוטה. קיללו שוטרים וגידפו אותנו לאורך כל הדרך".

"הם התנהגו לשוטרים בצורה בוטה ומכוערת", הוסיף שומר, "אין פה מנהיגות, יש פה ברברת של כל מיני קבוצות כאלה ואחרות שלא באים איתנו בדברים".

"היה פה מפגן שנאה לא חוקי כלפי המשטרה. המפגינים משתמשים בשמותינו הפרטיים, מסיתים נגדנו ומאיימים לסגור איתנו חשבונות. יש בלש שיש חשד ששבר צלע ופונה לבית החולים, שוטר קיבל אגרוף ולעבר אחר נזרקה אבן".

מעצרים במחאה בירושליםיהונתן ולצר/TPS

החל משעה 23:00 החלו כוחות המשטרה במקום בפינוי המפגינים מכיכר פריז. ההפגנה פוזרה לקראת השעה חצות. 30 מפגינים נעצרו בסך הכול. שלושה שוטרים נפצכו.

בתיעוד ברשתות החברתיות נראה סגן ניצב ניסו גואטה, קצין אג"מ מרחב ציון, מכה בעוצמה ובאלימות רבה מפגינים. תת-ניצב עופר שומר התייחס למקרה ואמר "מבדיקה ראשונים שעשינו עם ניסו גוואטה, לטענתו הוא הותקף על ידי שני מפגינים שגם הסירו לו את המסיכה. הנושא ייבדוק בהמשך".

בעקבות האלימות המשטרתית כלפי המפגינים, מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר: "משטרת בלפור בהנהגת דורון ידיד היא משטרה פוליטית בריונית שלוקחת שוב את החוק לידיים. אחרי ה'מפגן' בחמישי הכל ברור - הנאשם חסר התמיכה משתמש בשוטרים כקו ההגנה האחרון שלו. זו הכרזת מלחמה על המחאה ועל חופש הביטוי. האלימות לא תרתיע אותנו. עשרות האלפים שהגיעו הערב לבלפור ולכל הארץ לא יעצרו עד שהנאשם שריסק את הכלכלה ואת הדמוקרטיה יילך".