אומן
אומןצילום: ברל'ה קרומבי

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן תקף אמש (שבת) את דבריו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בחדשות 12, בנוגע להתנגדותו לנסיעות המסורתיות של חסידי ברסלב לאומן בראש השנה.

"מכתבו של פרופ’ רוני גמזו לנשיא אוקראינה נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני, שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה", אמר ליצמן.

"רבבות חסידי ברסלב שנוסעים מדי שנה לאומן נמצאים בחשש ודאגה לגבי הנסיעה השנה בצל הקורונה. נדרשת הבנה לכאבם והקשבה לבקשתם הלגיטימית".

השר ליצמן המשיך: "זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב. יש לשבת עם נציגי החסידים ולדון איתם על דרכים אפשריות, תוך בחינה ואיתור פתרון לקביעת כללים ותנאים לנסיעה ללא סכנת הדבקה. הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה", .

כאמור, פרופ' גמזו אמר לחדשות 12 כי "אין טיסות לאומן - נקודה סוף. אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש. זו הילולה או מסיבה ולא צריך לעשות את זה. זה יכול לקרב אותנו לסגר. כל הממשלה צריכה להיות נחושה לזכות באמון הציבור ולומר לחסידים – לא לנסוע במועד הזה לאומן. זה סיכון נפשות בישראל".