צבי האוזר
צבי האוזרhoto by Hadas Parush/Flash90

ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שהניח הצעת פשרה בניסיון למנוע בחירות הדגיש היום (ראשון) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm כי לממשלה יש אתגרים גדולים שרק ממשלה רחבה תוכל לעמוד מולם.

ח"כ צבי האוזר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר "אנחנו בעיצומה של סערה, אני מקווה שזו הסערה לפני השקט, 40 שעות לפני פיזור הכנסת, כניסה למערכת בחירות רביעית בשנה וחצי - טירוף הדעת. אני מקווה שיבלמו לפני המצוק". הוא הסביר כי יש שני מוקדים שנמצאים בחלוקת.

"נושא התקציב שלדעתי מכיוון שבכל מקרה הזמן התארך, יש הסדר די ברור שהצדדים לדעתי, בהינתן רצון, יודעים להגיע אליו. ועדת מינויים או שאלה של מינויים בכירים, בנושא הזה ההסכם הקואליציוני מדבר ברורות, מחייב הקמת ועדה - הועדה הזאת עד לרגע זה לא הוקמה".

לדבריו "השאלה המרכזית העומדת על הפרק היא - האם רוצים לצאת לבחירות או לא. אם לא רוצים לצאת לבחירות יש סולם לרדת, אני תיארתי את זה בצורה ציורית. אני קראתי לרה"מ שיש לו אחריות גוברת בעניין להתכנס למה שהוסכם. תוקם ועדה לאלתר, הקמת הועדה - כל נושא המיונים או המצב הקיים יישאר וימתינו עד מסקנות הועדה לראות מיהם המינויים שצריכים להיעשות. אגב, אני אחדד, במידה ויוצאים לבחירות ממילא נכנסים לממשלת מעבר ואין מיוניים כך שאף אחד לא מפסיד שום דבר. אם אין מינויים במסגרת ממשלת מעבר או אין מינויים במסגרת ממשלה שמתמקדת בקורונה לקראת החורף, ובמצב הביטחוני בדרום ובצפון – עדיף האופציה השנייה חד משמעית. רוב מוחלט של הציבור הישראלי מעדיף את זה".

יש הטוענים כי כל דחייה של התקציב מהווה מעין 'פלסטר' זמני, וכי לאור כישלונה של הממשלה הטיפול במשבר הקורונה, העימותים הרבים וחוסר האמון הגדול בין השותפים הקואליציוניים – יציאה לבחירות עדיפה. ח"כ האוזר התייחס לכך, ואמר בתשובה: "אני כופר בכך, אם מישהו חושב שאפשר להתמודד עם העומד בפנינו במתכון של ממשלה צרה טועה, מטעה ומדבר שטויות. למה היו אתמול 10,000 מפגינים ברחובות ולא 2 מיליון? כי אין ממשלה צרה. אם הייתה ממשלה צרה היינו רואים 2 מיליון אזרחים ואם הייתה ממשלה צרה היא הייתה נופלת, והיינו יוצאים לבחירות רביעיות, חמישיות ושישיות. בחירות נוספות? 5 מיליארד ש"ח לפח".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת סבור כי ישנן שתי בעיות אשר לדעתו ניתן לפתור "ברמה המהותית, לא רק בדחייה. אפשר להגיע לנוסחת הסכמה איך ממנים בכירים בישראל, אפשר להגיע להבנה ולהסכמה, כי אלו לא בעיות בלתי פתירות. בוא לא נטעה את המאזינים, לא מדובר בבעיות שאינן ניתנות לגישור. אל מול מה שמתרחש כאן, אל מול מה שמתרחש בחורף המתדפק על דלתותינו, מה שעומד בפתחנו לרבות הכרעות קשות גם בכלכלה הישראלית, לרבות אתגרים משמעותיים בתקציב ובביטחון, למערכת יש סיכוי סביר ואני אעשה כל דבר שתתעשת תפתור את הבעיות הקטנות ותתמודד עם הבעיות הגדולות".