ראש ישיבת 'כסא רחמים' הרב מאיר מאזוז ציין אמש בשיעורו השבועי 85 שנים לפטירת הראי"ה קוק זצ"ל והכביר במילים אודות אישיותו ופועליו הנשגבים.

בפתח דבריו עקץ את החברה החרדית המתנזרת מתורתו של הרב קוק. "יש הרבה חרדים שהם לא רוצים לשמוע על הרב קוק. הם עשים טעות. הרב קוק היה עניו, היה מחמיר, לא היה מקל. אבל כשראה שיש דברים שאנשים נכשלים בהם - הוא תיקן תקנות. כמו 'היתר מכירה' בשמיטה.

בדבריו סיפר כי הוא לא היה הרב החרדי הראשון שהתיר 'היתר מכירה'. "ראשון המתירים היה רבי יצחק אלחנן ספקטור, אב"ד קובנה, היה צדיק גדול. הוא הראשון שהתיר והסכימו איתו רבנים ספרדיים בירושלים. אחר כך זה התמסד על ידי הרב קוק.

"מי שיכול היה להחמיר? תבוא עליו הברכה. בשעתו, כשהרב קוק שמע שיש אנשים רוצים להחמיר אך הברון רוטשילד איים להפסיק להם את האספקה החודשית, כתב 'תיזהרו, אתם תגעו בהם -אבטל את ההיתר'. כי זהו היתר של 'שעת הדחק'.

במהלך שיעורו סיפר כי פעם נכנס לביתו של הרב קוק אדם וביקש המלצה לספר שכתב. "הרב קוק כתב לו. לאחר שיצא ניגשו אליו וסיפרו לו כי האדם שיקבל המלצתו הינו ממתנגדיו הקולניים. הוא קרא לו חזרה, ביקש ההמלצה וכתב לו לו המלצה חמה עוד יותר. לתלמידיו הסביר כי כך הוא שובר טוב יותר את היצר הרע...

הרב מאזוז ספד לרב קוק ואמר כי נהג לקרב רבים מקרב האוכלוסיה החילונית, בני הקיבוצים. "משה סנה, בן הקיבוצים שלימים הפך לחבר כנסת, סיפר כי 'כשהרב קוק היה בא אלינו, הרגשנו כאילו גוש של אש נעקר מהר סיני ובא אלינו'. שניהם היו ידידים ועל אף שדרכיהם היו שונות".

"בזכות הענווה שלו אלפי בחורים שלמדו בישיבות תיכוניות שהולכו בשיטתו שמרו תורה, הפכו לתלמידי חכמים, כתבו ספרים טובים מאד. אסור לדבר עליו".