דודי דדון עם צוות המשגיחים
דודי דדון עם צוות המשגיחיםצילום: רבנות מוא"ז נחל שורק

מסעדת ג'ויס ממושב ביצרון החליטה להפסיק את שירותי ההשגחה של ארגון רבני צהר ולקבל כשרות מהרבנות הראשית לישראל.

הכשרות של 'צהר' היתה רק לקונדיטוריה החלבית הפועלת לצד המסעדה. משגיחי הרבנות הכשירו היום (ראשון) את אגפי המסעדה שבחלקם נמכר בעבר אוכל טרף.

במסעדת ג'ויס הדגישו כי המעבר מקבלת שירותי השגחה מארגון 'צהר' לקבלת שירות ההשגחה של הרבנות הראשית נובע משיקולים עסקיים וכי אין להם דבר נגד הארגון.

"הקורונה הביאה איתה שינויים להרבה עסקים וגם אותנו היא שינתה ואפשרה לנו להתבונן על העסק קצת אחרת, ולבחון את הדרך שלנו ולבחור בדרך חדשה שנכונה לנו כמשפחה", אמרה בשיחה עם ערוץ 7 דניאלה דדון, שהיא ובעלה דודי בעלי המסעדה.

מסעדת ג'ויס
מסעדת ג'ויסצילום: מסעדת ג'ויס

"העסק שלנו הוא עסק משפחתי שנבנה מתוך אהבה גדולה לאוכל ועשייה ויצירתיות", הוסיפה. "אפשר לומר שכבר לפני זמן התחלנו לעבור לתחום הכשר, בזמן שהקונדיטוריה שלנו פעלה במסגרת צהר, אבל הקורונה לא אפשרה לנו להמשיך את הדרך עם ארגון צהר. כאשר בחנו את האפשרויות שלנו כעסק, החלטנו להתחיל דרך חדשה כמקום כשר תחת ההשגחה של הרבנות".

דדון הדגישה, "ההחלטה הינה עסקית לחלוטין ויש לנו הרבה הערכה וכבוד לאנשי צהר. אני מקווה שבאמת נראה ברכה ונתקדם למקומות טובים. אני בטוחה שגם במסגרת הרבנות נעבוד יחד בכבוד והערכה".

המגעים של המסעדה עם הרבנות הראשית לישראל ושלוחתה, רבנות המועצה האזורית נחל שורק, החלו לפני למעלה מחודש ולאחר סדרת פגישות סיכמו הצדדים על הכשרת כלל המסעדה, הוצאת המאכלות הטריפות וסגירת העסק בשבתות וחגים.

ההכשרה מתבצעת, כאמור, היום, ובימים הקרובים תיפתח המסעדה מחדש כשהיא כשרה על כלל אגפיה ובהשגחת הרבנות מועצה אזורית נחל שורק.

הרב רן משה חדד מרבנות מועצת נחל שורק אמר: "הרבנות המקומית קיבלה פניה לתת כשרות למסעדה שאינה כשרה, הדבר מוכר לנו ואנו פועלים רבות בתחום".

הוא הוסיף, "לאחר מספר פגישות וסיורים עם בעלי המקום בבחינת אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי, הרב שרעבי (רב מושב בני ראם וממונה על מחלקת הכשרות רבנות נחל שורק, י"ג) הגיע למקום לייעץ ולפסוק במספר סוגיות שנתקלנו בהן בקושי. החלטנו על מתווה עבודה משותף, יצאנו לדרך ולאחר מספר שיחות ולמידת נהלי הכשרות, ביצענו היום הכשרת כלל המטבחים כדת וכדין, ונתנו תעודת כשרות זמנית לחודש. עמידה בנהלי הכשרות עם פיקוח מקצועי הם ערובה להצלחה של הכשרות הממלכתית".

"אנו מברכים את מסעדה ג'ויס שהצטרפה לשירותי הכשרות הממלכתית. בע"ה, מאחלים להם הרבה ברכה הצלחה ונחת על צעד זה דווקא בעידן הקורונה", כך הרב חדד.

ארגון רבני כושרות ביקש לברך את הרבנות מוא"ז נחל שורק. "אנו מברכים את הרבנות נחל שורק על השקעה הגדולה בהפיכת מסעדה טריפה למסעדה כשרה שסגורה בשבת. עבודה מקצועית של הרבנות נחל שורק ע"פ נהלי הכשרות מוכיחה כי רבנות מקצועית מסבירת פנים אינה צריכה לייצר פשרות הלכתיות מסוכנות בכשרות, ורק עמידה על נהלי הכשרות לטובת צרכני המזון הכשר מסייעים להרמת הכשרות בישראל".