יוסי דגן
יוסי דגןצילום: חזקי ברוך

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קורא לראשי הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ שלא לדרדר את ישראל למערכת בחירות רביעית בתוך שנה וחצי.

"בשעה שבה התושבים שלנו חיים בחוסר ודאות כלכלית ואיום הבידוד מרחף מעל כל עיר ויישוב בישראל", אמר דגן. ''אנחנו בשלטון המקומי צריכים לפתוח שנת לימודים, לדאוג לחיי קהילה ולאפשר למקומית העבודה לפעול. בחירות עכשיו הן טעות אסטרטגית עבור מדינת ישראל".

ראש מועצת שומרון קרא לגנץ ולנתניהו ליישר את ההדורים, ''לי כידוע יש הרבה ביקורת על הממשלה אבל בסופו של יום הדבר הגרוע ביותר עבור מדינת ישראל יהיה יציאה בעת הזו למערכת בחירות רביעית תוך שנה וחצי. "מתנה" כזו היא הדבר האחרון שתושבי מדינת ישראל צריכים מהמנהיגים שלהם''.

אם עד מחר בחצות הלילה לא תהיה פריצה במגעים בין הליכוד לכחול לבן, הכנסת ה-23 תתפזר מבלי שאושר תקציב המדינה, וישראל תלך לבחירות בפעם הרביעית בתוך שנה וחצי.

בכירים בליכוד ובכחול לבן מעריכים כי הסיכוי לבחירות הוא 50%, ובשתי המפלגות מנסים להגיע לפשרה שתמנע בחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ שוקלים את הצעת הפשרה של יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צביקה האוזר, ולפיה יאושר החוק לדחייה ב-100 יום של המועד לאישור התקציב ותוקם הוועדה לבחינת דרכי מינוי בכירים עליה התחייבו הצדדים בהסכם הקואליציוני.

האוזר מציע כי ב-100 הימים הקרובים יוקפאו מינויי הבכירים והממשלה תתמקד במאבק בקורונה ובשפעת לקראת החורף, ובאתגרי הביטחון בגבול עזה ובצפון.