גלנט בבית הספר בפתח תקווה
גלנט בבית הספר בפתח תקווהצילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ

235,000 תלמידים מגני ילדים ועד ישיבות פתחו את שנת הלימודים תשפ"א. אליהם צפויים להצטרף בשבוע הבא עוד כ-235,000 תלמידות בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים לבנות.

בסך הכל צפויים ללמוד במערכת החינוך החרדית כ-470,000 תלמידים ותלמידות: כ-120,000 תלמידים בקדם יסודי, כ-245,000 ביסודי, כ-95,000 בעל יסודי וכ- 10,000 תלמידים בחינוך המיוחד.

כדי להבטיח ששנת הלימודים הקרובה תתנהל בשגרת קורונה היא תפעל לאורם של שני עקרונות מנחים - רציפות וגמישות, תוך התאמת המענים החינוכיים לצרכים הייחודיים של תלמידי המגזר החרדי.

בתוך כך, במסגרת הקצאת התקציב בסך כ- 1.2 מיליארד ₪ לטובת רכישה של אמצעי קצה, כ- 70,000 טלפונים ניידים יועברו לטובת תלמידי המגזר. אלה יכללו חבילת דקות המותאמת ללמידה במרחבים קוליים במוסדות החינוך החרדים. כמו-כן, יוקצו עוזרי הוראה ואמצעי מיגון לעובדי ההוראה וחומרי היגיינה שיעמדו לרשות באי בית הספר במרחבים השונים.

לצד אלה, המשרד פרסם מתווה פתיחה וסגירה של מוסד חינוכי במקרה של גילוי תחלואה והוא אף ימשיך לנטר לאורך השנה את נתוני התחלואה כדי לקבל תמונת מצב על הנעשה בכל בית ספר בכל יום.

לאורך השנה הקרובה, יינתן דגש על שורה של תחומים במערכת החינוך החרדית, בהם יצירה של למידה סדירה באמצעות הפחתת העומס על קווי הטלפון, כחלק מהפקת הלקחים שהוסקו על ידי המשרד מהגל הראשון של הקורונה. בתוך כך, גובשו מערכות שעות המותאמות לשכבות הגיל השונות.

הלמידה תעשה גם באמצעות חומרים מודפסים כדי לפנות את המרחב הקולי לטובת אלו שילמדו מהבית. שיעורים יוקלטו מראש ויושמעו כקובצי אודיו, וישופרו התשתיות של המרחבים הקולים על ידי הספקים.

בנוסף הוחלט על גיוון דרכי הלמידה מרחוק בהיבטים של הוראה ולמידה: משרד החינוך מבצע תהליכי פיתוח מקצועי למורים תוך שימת דגש על תכנון של הוראה מרחוק וכן על היבטים פדגוגים וטכנולוגים.

כמו כן, ייפתח פורטל פדגוגי כשר בו יאוגמו כל מאגרי הידע. הוא יעמוד לרשות בתי הספר ויכלול: חומרים שניתן להוריד, להפיץ כקבצים בדוא"ל או הדפסה קשיחה ומדיה נתיקה, שיעורים מוקלטים - 200 שיעורים הוקלטו, עוד 100 שיעורים מצויים בתהליך הפקה. הם יופצו כקבצי וידאו או אודיו. תתבצע למידה וירטואלית - באמצעות zoom או וואטסאפ (הדבר ייתן מענה לכ- 10% מהמוסדות).

שר החינוך יואב גלנט ביקר במוסדות חינוך חרדיים בפתח תקווה יחד עם סגנו מאיר פרוש. "כל ילדי ישראל הם ילדיי והדאגה שלי היא לכל אחת ואחד מהם, על כל המשתמע מכך. הנושא החשוב בעת הזו היא בריאות התלמידים המשפיעה עליהם ועל משפחותיהם. לימוד התורה וכיסופים לארץ ישראל החזיקו את העם היהודי לאורך 2000 שנה - עם ישראל היה ונותר עם הספר. יש חשיבות גדולה ללימוד, הדבר מקנה יציבות ובטחון לתלמידים להוריהם ולכל הציבור בישראל" אמר גלנט.

''שמחתי לפתוח את שנת הלימודים במגזר החרדי בעיר פתח תקווה עם חברי ראש העיר רמי גרינברג. אני וכל משרד החינוך נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם סגן השר, הרב מאיר פרוש, שפועל רבות למען חינוך המגזר החרדי", הבטיח גלנט.

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "שנת הלימודים בציבור החרדי נפתחה כסדרה כבכל שנה, תוך שמירת ההנחיות והיערכות מלאה בכל הקשור לנגיף קורונה. שר החינוך גלנט נלחם כדי שפתיחת שנת הלימודים תפתח בזמנה. הוא גייס תקציב גדול גם עבור כל המוסדות החרדים בלב רחב ובאכפתיות גדולה, שזה כולל גם את מוסדות הפטור והמוכש"ר והתרבותי ייחודי, מה שלא היה בעבר בהיקפים כאלה. המעטפת התקציבית עבור המוסדות החרדים כוללת מורי עזר, מוצרי התמגנות מפני הקורנה ועשרות אלפי מכשירי סלולאר כשרים ללמידה מרחוק. פרויקטים אלו המתווספים לפעולות נוספות לטובת ילדי ישראל אשר פתחו בימים אלה את שנת הלימודים הבעל"ט בבטחה".

מנכ"ל המשרד עמית אדרי: "אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי להבטיח שכל ילדה וילד יפתחו את שנת הלימודים שלהם כסדרה. למדנו את הבעיות אשר ליוו את מערכת החינוך החרדית בגל הראשון, ואנו פועלים לתת להם את המענים הנדרשים במהלך השנה הקרובה. לאור זאת, נשלב אמצעי למידה המותאמים לצרכים הייחודיים של תלמידי המגזר, נפעל לייצר בעבורם סביבות למידה בטוחות ובריאות באמצעות חומרי היגיינה ומיגון.

''נפעל לנטר באופן שוטף את התחלואה כדי לדעת בכל עת ומקום מהו המצב, ובהתאם לנתונים ננקוט בפעולות הנדרשות. אני מברך את צוותי החינוך והתלמידים לרגל פתיחת השנה ומאחל להם שנה משמעותית ומוצלחת", הוסיף אדרי.