ח"כ צבי האוזר
ח"כ צבי האוזרצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה הלילה (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאפשר דחייה של 120 יום במועד האחרון להעברת התקציב.

הצעת החוק מתבססת על הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שנועדה לפתור את המשבר הקואליציוני. לפי הפשרה, המועד האחרון להעברת תקציב המדינה יידחה במאה ימים, אך במהלך הלילה הוחלט לשנות את המועד האחרון להעברת התקציב ל-23 בדצמבר.

במקביל, לפי הצעת הפשרה, באותה התקופה לא ניתן יהיה לאשר מינויי בכירים בשירות הציבורי. בתקופת הביניים עד אישור התקציב לשנת 2021 תינתן תוספת בגובה 11 מילארד שקל לתקציב ההמשכי ל-2020.

אמש (ראשון) כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים שבה הכריז כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של האוזר.

''מתוך אחריות החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר לאישור תקציב מיוחד שמאפשר להזרים כסף לפתיחת שנת הלימודים. זה הזמן לאחדות ולא לבחירות, וצריך להפסיק כבר את הממשלה בתוך הממשלה", אמר נתניהו.

"הבנתי שבני גנץ קיבל את פשרת האוזר. עכשיו אני שומע שלא. מה השתנה? מישהו מכחול לבן התנגד? אם נעבוד יחד, התוכניות וההסכמים יתקיימו, זה תלוי בהם", אמר ראש הממשלה.

במפלגת כחול לבן לא התרגשו מהצהרתו של נתניהו, ומסרו: "'מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך'. קוראים לנתניהו לקיים את הבטחתו- למנוע בחירות ולקיים את ההסכם, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל, פרנסתם וביטחונם. הגיע הזמן לומר לציבור את מה שנאמר גם בחדרי המו״מ, אמת יש אחת ולא משחקים בה - בלי שטיקים ובלי טריקים״.