רוני גמזו
רוני גמזוצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בעקבות הביקורת החרדית שהוטחה על התנגדותו העיקשת לנסיעה לאומן לקראת הימים הנוראים ועל רקע שליחת המכתב לנשיא אוקראינה הקורא שלא לאשר כניסה של מתפללים, הסביר היום פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו כי מבחינתו אין דרך אחרת.

"באומן יש כבר 2000 אנשים וברור חד משמעית שאם זה יעלה לכמויות גדולות יותר תהיה סכנה. קדושת החיים חשובה לנו יותר מהכל", אמר גמזו בתדרוך לעיתונאים חרדיים.

לדבריו, "אוקראינה היא מדינה אדומה. אני דואג לכולם, כרגע צריך לצמצם את הטיסות מכאן לאומן. אני מזכיר שגם במירון לא הייתה השנה הילולה רגילה".

גמזו הבהיר כי הוא פועל בגלוי למנוע את הטיסות לאומן. "עלי למנוע מכמה שיותר חסידים לנסוע לאומן. זה מכעיס אותם אבל אני עושה את זה למען שמירת החיים שלהם. אני יודע שיהיה גל הדבקות מאומן."

במהלך התדרוך התנצל גמזו על שכינה את תפילות אומן 'מסיבה'. "לא הייתי צריך לבחור במילה 'מסיבה'. יכול להיות שבמכתב ששיגרתי לנשיא אוקראינה היו כמה משפטים שלא היו אמורים להיאמר, אבל זו המחויבות שלי לבוא עם האמת לכל מי שמקבל החלטות".

"בואו נאמר את האמת", קרא גמזו, " אי אפשר לשמור באומן על הכללים. אנו מכירים את התמונות מכל שנה. הסיטואציה הזו תגרום להדבקה גדולה. לא מבין איך בברסלב מתעלמים מזה?".

בדבריו התייחס גמזו גם למתווה הקפסולות בישיבות ואמר כי "המתווים לפתיחת הישיבות והמוסדות בצורה מסודרת לא יביאו גל של הידבקות".