שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב
שר החוץ הבריטי דומיניק ראאבReuters

שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב יגיע הערב (שני) לביקור ראשון בישראל מאז נכנס לתפקידו.

מחר הוא ייפגש ביום שלישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר החוץ גבי אשכנזי ועם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ. לאחר מכן ימשיך לביקור רשמי ברמאללה.

לדברי גורמים דיפלומטיים בבריטניה ראאב ידגיש את "המחויבות החזקה והמתמשכת של ארצו לביטחון ישראל ואת נחיצותו של פיתרון של שתי מדינות במשא ומתן למימוש צדק וביטחון עבור ישראלים ופלסטינים כאחד. הוא גם ידגיש את הצורך בחידוש הדיאלוג הישראלי-פלסטיני והרחבת שיתוף הפעולה בנושאים שונים, בין היתר ההתמודדות עם נגיף הקורונה".

"בריטניה קיבלה בברכה את ההודעה ההסכם בין ישראל ואיחוד האמירויות. זו הדרך הנכונה לשלום באזור", אומרים הגורמים.

השר ראאב אמר לקראת ביקורו, "בריטניה נותרה מחויבת לביטחון ויציבות ישראל, והנורמליזציה האחרונה של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הייתה רגע היסטורי לאזור".

"השעיית הסיפוח של ישראל היא צעד חשוב ונדרש. הגיע הזמן ששני הצדדים יתאחדו ויקיימו את הדיאלוג הדרוש בכדי לספק את פיתרון שתי המדינות במשא ומתן שיוכל להבטיח שלום, ביטחון וצדק מתמשך גם לישראלים וגם לפלסטינים", הוסיף ראאב.

סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, אנה אזארי, אמרה היום כי "הביקור של שר החוץ ראאב מגיע אחרי התפתחויות אזוריות משמעותית ומצביע את התחזקות יחסי ישראל ובריטניה".

"חשוב לנו לקיים הידברות בכל התחומים עם הבריטים במיוחד על רקע העובדה שלקראת סוף השנה הם עוזבים את האיחוד האירופי ויתחיל משחק חדש של מדיניות החוץ הבריטית", הוסיפה אזרי.

לדבריה במהלך הביקור תעלה בפני ראאב הבקשה הישראלית להקל את סגירת השמיים על רקע משבר הקורונה ולאפשר לישראלים להיכנס לתחומי הממלכה".