TikTok
TikTokiStock

לאחר הנסיונות מצד הממשל האמריקאי לפגוע בפעילות טיקטוק בארה"ב, החברה הסינית הגישה תביעה נגד הממשל האמריקאי.

כפי שפורסם, השלטונות האמריקאים הזהירו כי האפליקצייה שנמצאת בבעלות חברת בייטדאנס הסינית מהווה סיכון ביטחוני לצעירים המשתמשים בה ברחבי העולם.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם לפני כשלושה שבועות על צו נשיאותי שיאסור בפועל את השימוש ביישומון טיקטוק במדינה החל מבעוד 45 ימים.

"אין לממשל הוכחות שיצדיקו פעולה כל כך קיצונית, בלי הליך הוגן", אמרו בטיקטוק וטענו כי התהליך נעשה "בלי התראה מראש או הזדמנות להציג את עמדתנו".

"לא קיבלנו בקלות את ההחלטה לתבוע את הממשל, אך אנו חשים כי אין לנו ברירה ואנחנו צריכים לנקוט בפעולה כדי להגן על הזכויות שלנו, של הקהילה שלנו ושל העובדים שלנו", הוסיפו בטיקטוק. "כשהצו המנהלי מאיים להוביל לאיסור על קיום פעילותינו בארה"ב, דבר שיוביל לכך שלא ייווצרו 10 אלף משרות אמריקאיות וכן יפגע באופן בלתי הפוך במיליוני אמריקאים שמשתמשים באפליקציה לבידור, לחיבור ולפרנסה לגיטימית שחיונית במיוחד בתקופת הקורונה, פשוט אין לנו ברירה".

הצו שפרסם ממשל טראמפ יאסור על אמריקנים לעשות עסקים עם החברה הסינית אשר בבעלותה היישומון. חברת מיקרוסופט האמריקנית נמצאת במגעים לרכישת טיקטוק ואם אכן תעשה זאת בתוך 45 ימים, ניתן יהיה להמשיך ולהשתמש באפליקציה בארצות הברית.

דובר טיקטוק אמר בתגובה להבעת החשש מצד ממשל ארה"ב לפרטיות המשתמשים האמריקאים כי האפליקציה מחויבת לפרטיות של 100 מיליון המשתמשים בה בארצות הברית: "רק השנה שכרנו קרוב לאלף עובדים לטובת הצוות שלנו בארה"ב, וגאים לשכור 10,000 עובדים נוספים למשרות רווחיות ברחבי ארה"ב. הפלטפורמה שלנו מייצרת פרנסה".