מפלגת הכלבים?
מפלגת הכלבים?צילום: iStock

הפוליטיקה הישראלית אף פעם לא התאפיינה ביציבות שלטונית, אבל נראה שהשנה האחרונה שברה את כל השיאים. לאחר שלוש מערכות בחירות רצופות, כדאי לראות שיש מקומות בהם לוקחים את הפוליטיקה קצת פחות ברצינות, ומצליחים להריץ מפלגות הזויות במיוחד.

לבטל את כוח המשיכה

"מפלגת הקרנפים" היא מפלגת פארודיה קנדית, שמתמודדת כבר למעלה מ40 שנה אבל מעולם לא נבחרה. לדברי יוצרי המפלגה, פוליטיקאים דומים לקרנפים בכך שלשניהם יש עור עבה, זזים לאט אבל יכולים לזוז במהירות בעת סכנה, לא חכמים במיוחד ומגדלים קרניים גדולות במרכז הפרצוף.

במהלך השנים, מפלגת הקרנפים הציעה מספר הצעות ייחודיות, תוך כדי שהיא מתחייבת שלא לקיים אף הבטחה. במצע הבחירות שהוצג במהלך השנים ניתן למצוא הצעות לביטול כוח המשיכה, הפיכת כביש חוצה קנדה לכביש חד סטרי ואף להתחיל מלחמה עם בלגיה בעקבות תכנית טלוויזיה מצוירת בלגית בה הורגים קרנפים. במדינה אפרורית כמו קנדה, נראה שצריך מפלגה שתעשה קצת שמח מדי פעם.

הבדיחה שנכנסה לממשלה

"איגוד העצלנים מטעמי מצפון" הייתה מפלגה שהוקמה בדנמרק על ידי הקומיקאי ג'ייקוב הוגארד, והצליחה הרבה מעל המצופה. הוגארד הקים את המפלגה בתור בדיחה והבטיח לבוחריו מזג אוויר טוב יותר, להכניס שוקולד נוטלה במנות הקרב הצבאיות ולהקים שירותים ציבוריים בפארק החביב עליו.

לתדהמתו, הוגארד זכה במספיק קולות בשביל להיכנס לפרלמנט ומכיוון שהיה "לשון מאזניים" בהרבה החלטות הוא נאלץ להצביע גם לגבי הכרעות חשובות שקשורות לכלל המדינה. הוגארד הצליח להכניס לשיח ציטוטים כמו "אם העבודה כל כך בריאה- למה שלא ניתן אותה לחולים?" ו"לעבוד? בשביל זה יש גרמנים". לבסוף, אחרי שהוגארד הצליח להכניס את הנוטלה למנות הקרב הצבאיות והקים שירותים ציבוריים בפארק, הוא החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. לדבריו, העובדה שהוא נכנס לממשלה צריכה להיות תמרור אזהרה לכך שכל אדיוט עלול להיבחר בסופו של דבר.

עבודה זה לחלשים
עבודה זה לחלשיםצילום: iStock

לכל בירה- מפלגה

"מפלגת חובבי הבירה" נוסדה בפולין בעיקר בשביל לעודד שתיית בירה. המפלגה טענה שהעם הפולני אימץ את הרגלי השתייה הרוסים והתחיל לשתות וודקה במקום את הבירה הפולנית המסורתית, והדבר מגביר את כמות האלכוהוליסטים במדינה.

למרבה ההפתעה, המפלגה נכנסה לבסוף לפרלמנט ועם הזמן גיבשה לעצמה מצע שלם מסביב לשתיית הבירה כסמל לחופש ולאיכות חיים. אמנם, זמן קצר אחרי שזכתה ב16 מקומות בפרלמנט, היא התפצלה לשתי מפלגות קטנות- אחת שתומכת בבירות מרובות אלכוהול ואחת שמעדיפה בירות דלות אלכוהול.

מצביע נלהב
מצביע נלהבצילום: iStock

מפלגת המרכז הראשונה

וגם לנו כמובן לא חסרות מפלגות יצירתיות. מפלגת חוק הטבע ניסתה להיכנס פעמיים לפוליטיקה הישראלית והקדימה בעשרות שנים את ה"מרכז" הפוליטי העכשווי. המפלגה רצה תחת האותיות "ים" וטענה שהיא לא ימין ולא שמאל- אלא היא תרצה את כולם.

הרעיון המרכזי של המפלגה היה להביא את "חוק הטבע" למדינה על ידי "טכנולוגיות של תודעה" ובעיקר באמצעות מאות אנשים שיעשו מדיטציה שעתידים להביא אהבה, הרמוניה ואף אינטליגנציה לציבור. למרות שהמפלגה טענה שהיא נסמכת על מאות מחקרים מדעיים אמינים, הציבור פחות התרשם והיא זכתה בפחות מ2,000 קולות וכמו שאנחנו יודעים- המרכז הישראלי הגיע רק כמה שנים לאחר מכן.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!