נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם הלילה (שלישי) בוועידה הרפובליקנית שהתקיימה בשארלוט שבצפון קרוליינה במתכונת מצומצמת, בשל מגבלות הקורונה.

באירוע נאמו גם שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי ובנו הבכור של הנשיא דונלד טראמפ ג'וניור.

הנשיא טראמפ טען שהמפלגה הדמוקרטית ''תגנוב'' את הבחירות בשל ההצבעה באמצעות מעטפות, "הדרך היחידה שלהם לנצח אותנו בבחירות היא לרמות. הם משתמשים בקורונה כדי להונות את אמריקה".

היילי תקפה את המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן ואמרה כי הוא "טוב לאיראן ולדעאש, טוב לסין הקומוניסטית ונציג של כל מי שרוצה שארה"ב תזנח את ערכיה".

"בפעם הקודמת הבוס של ביידן היה אובמה, הפעם תהיה זו ננסי פלוסי, לצד ברני סנדרס וה'רביעייה'. חזונם לאמריקה הוא סוציאליזם, ואנחנו יודעים שסוציאליזם נכשל בכל מקום".

היילי המשיכה: "בהנהגתו של טראמפ עשינו את מה שברק אובמה וג'ו ביידן סירבו לעשות. הגנו על אמריקה, וניצבנו נגד אויבינו. אובמה וביידן אפשרו לצפון קוריאה לאיים על ארה"ב, הנשיא טראמפ ביטל את החולשה הזו. אובמה וביידן אפשרו לאיראן להתחמק מרצח ושלחו להם מטוס מלא במזומנים, טראמפ עשה את הדבר הנכון וקרע את הסכם הגרעין".

"אובמה וביידן הובילו את האו"ם להוקיע את חברתנו ובת בריתנו, ישראל. הנשיא טראמפ העביר את השגרירות שלנו לירושלים – וכשהאו"ם ניסה לגנות זאת, הייתי גאה להטיל את הווטו האמריקני".

"ג'ו ביידן והדמוקרטים עדיין מאשימים את אמריקה לפני הכל", אמרה היילי. "טראמפ תמיד שם את אמריקה במקום הראשון. לנשיא יש רקורד של הצלחה. לסגן הנשיא יש רקורד של חולשה וכישלון. ביידן טוב לאיראן ולדאעש, נהדר לסין הקומוניסטית והוא שליחם של כל מי שרוצים שאמריקה תתנצל בפניהם ותפקיר את הערכים שלנו".

"ג'ו ביידן והשמאל הסוציאליסטי יהיו אסון לכלכלה שלנו", אמרה השגרירה לשעבר באו"ם. "אבל הנשיא טראמפ מנהיג עידן חדש של הזדמנות".

בנו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ ג'וניור, כינה את המועמד הדמוקרטי "בייג'ין ביידן", וטען שעשרות שנות הקריירה של סגן הנשיא לשעבר הפכו אותו ל"מפלצת מלוך נס של הביצה בוושינגטון''.

הוא חלק שבחים לאביו בהתמודדות עם הקורונה ואמר שהנשיא הנוכחי הביא "התאוששות גדולה וממושכת ביותר בהיסטוריה האמריקאית, ושיעור האבטלה הוא הנמוך ביותר'' בעשרות השנים האחרונות. "באדיבות המפלגה הקומוניסטית הסינית, הווירוס הכה", טען.