אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר הבוקר (שלישי) כי אם יגבר העומס על בתי־החולים ומספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה יאמיר, יש לשקול הגבלות רציניות הרבה יותר כדי לצמצם את התחלואה.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ורועי שרון ברשת כאן ב' אמר הפרופסור לוי כי הוא חושש מהתוצאות האפשריות של נסיעה המונית לְאוּמן בראש השנה, ולדבריו יש לשאול אם אפשר לפסוח על הדבר השנה, משום שלא ברור באיזו מידה יישמרו שם כללי הזהירות.

נכון להבוקר ישנם 21,203 חולי קורונה פעילים בישראל. 417 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 117 מונשמים. עד היום נפטרו 847 בני אדם שנדבקו בנגיף. 83,013 ישראלים החלימו מקורונה.

אתמול דווח בחדשות 12 כי חולת קורונה תושבת הצפון אושפזה בכפייה לאחר שהחליטה, על אף היותה חולה בנגיף, לצאת לבילויים ברחבי העיר אילת.

הצעירה מהצפון נמצאה חיובית לנגיף בעת ששהתה בחופשה באילת ולמרות זאת החליטה שלא להכניס עצמה לבידוד. בעת ששהתה באחד מבתי הקפה בעיר הדרומית איתרה אותה המשטרה, הביאה לה דו"ח על סך 5,000 ש"ח ולקחה אותה, כאמור, לאשפוז בכפייה.

תחילה ביקשה המשטרה מהאישה להתפנות מעצמה לבידוד במלונית הקורונה בעיר אולם זאת האחרונה סירבה והמשטרה נאלצה להוציא כנגדה צו אשפוז בכפייה. לאחר שתבריא מהנגיף היא צפויה להיחקר במשטרה במסגרת התיק הפלילי שנפתח נגדה.