סליחות בקפסולות
סליחות בקפסולותצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

אלפי יהודים החלו לפקוד בימים אלה את הכותל המערבי בצל הקורונה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, לאמירת סליחות בחצות ובשעות המוקדמות של הבוקר כמנהג עדות המזרח.

בחודש אלול בימים רגילים מתמלאת רחבת הכותל המערבי עד כמה שניתן במתפללים מרחבי הארץ, אשר אומרים סליחות ותחנונים ברוב עם וקוראים יחד 'אדון הסליחות, חטאנו לפניך – רחם עלינו'.

מדי שנה עולה מספר המתפללים בכותל בימים הנוראים, אך השנה בצל הקורונה הרחבה תוכל להכיל בלילות הקרובים כ-2,000 איש בקפסולות של 30 בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

אם רחבת הכותל תהיה מלאה לא תתאפשר כניסה של אנשים נוספים לרחבה. בקרן למורשת הכותל מציעים לציבור להגיע לכותל כבר בימים אלו, ולא להמתין לימים שלפני ראש השנה ובין כסה לעשור בהם צפוי קהל רב, שמחלקו תימנע כניסה לרחבת הכותל המערבי.

"מראה האלפים הגודשים את רחבת הכותל בשעות הלילה בשבוע מיוחד זה הוא חוויה בלתי נשכחת. עוצמת החיבור של עם ישראל אל הכותל המערבי פורצת במיוחד בימים אלו, בהם אנשים צריכים תפילה לרפואה ועושים חשבון נפש עם עצמם ומול בוראם", הוסיפו בקרן למורשת הכותל.

הסליחות יחלו מדי לילה בשעה 00:30 במעמד מרכזי בהובלת חזן, כדי לאפשר לכל מתפללי ומתפללות הקפסולות להתפלל על אף הריחוק החברתי, כאיש אחד בלב אחד.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי