הצעת החוק של ''ימינה'' המבקשת לבטל את 'סעיף הנכד' בחוק השבות, סעיף המאפשר לנכדים של יהודים לעלות לישראל, מסעירה את הכנסת.

ח"כ יואל רזבוזוב מיש עתיד הגיב להצעה של ח"כ סמוטריץ מימינה וכתב בפייסבוק: "ביום רביעי מפלגת ימינה תעלה להצבעה חוק שמבקשת לבטל את חוק השבות. הרציונל של חוק השבות במתכונתו הנוכחית נועד להשוות את מעמדו של אדם שהיה מספיק יהודי עבור הנאצים, להיות מספיק יהודי עבור מדינת ישראל. החוק המוצע הוא חוק אנטישמי שיורק בפניהם של ניצולי השואה ובז להיסטוריה היהודית. בושה".

רזבוזוב שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103fm ויצא נגד ההצעה, "מדובר באנשים פטריוטים ולא צריך להטיל עליהם צל. זאת לא הצעה שאמורה לבוא ממפלגה שמגדירה את עצמה ליברלית".

חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) עלה לשידור והגיב לדברים של ח"כ רזבוזוב. "בסוף מי שנמצא פה הוא מבורך, והוא פטריוט ואכן היה בצבא ואין לנו מילה וחצי מילה נגד האנשים הנהדרים האלה. על חלקם פיקדתי בצבא, אהלן וסהלן", פתח כהנא.

''אבל עובדתית המצב כיום שעולים אלפי אנשים שאינם יהודים ובסוף אנחנו מדינת היהודים, זו המציאות. מי שהנרטיב שלו שאנחנו מדינת כל אזרחיה ולא מדינת היהודים אני מבין למה קשה לו עם השינוי שאנחנו מציעים לחוק השבות. אבל אם מבינים שאנחנו מדינת היהודים אז מה שהתאים לשנות ה-70 וה-90 בעליה המאוד מבורכת מברית המועצות, לא מתאים לעכשיו כאשר רוב העולים היום לא יהודים".

בן כספית התעמת עם כהנא, והביע את דעתו על הצעת החוק שמנסה ימינה לקדם: "אני מתבייש בך. הם עשו את שלהם ועכשיו אפשר לזרוק אותם לקיבינימט? אני מקווה שההצעה הזו תמצא את מקומה הראוי בפח האשפה של ההיסטוריה", ואף הוסיף: "אני פטריוט של מדינה יהודית ושום פופוליזם שלכם לא ישנה את זה. תפסיקו עם חוסר הביטחון העצמי הזה - איש לא ישנה את זה שאנחנו מדינת היהודים. איבדתם את זה".

ח"כ כהנא תהה: "אם יהיו 50% לא יהודים, עדיין נהיה מדינת היהודים? מדינת היהודים היא מדינת היהודים, היא לא מדינה של כל מי שמוכן להיות פטריוט ישראלי. אנחנו פה לכונן את מדינת היהודים, אלה שנמצאים פה, יש פה אנשים מסורים, פטריוטים, גיבורי ישראל שמסרו נפשם למען מדינת ישראל ועדיין - אנחנו מדינת היהודים.

''עולים פה רבבות עולים שבאים לעשות אקזיט על זה שאנחנו מדינה שטוב לחיות בה, וכמו שקלמן הראה בתחקיר שלו ש-50 אחוז מהאנשים שמקבלים דרכון עוזבים את המדינה תוך שבוע מאז שהם מקבלים. אנחנו לא אקזיט, אנחנו מדינת היהודים וכך זה צריך להישמר. מי שרוצה לעלות ,מי שכל כך דחוף לו לעלות, יכול להתגייר ולעלות. שיתגייר ויעלה".

בן כספית ציין כי לא נשקפת סכנה דמוגרפית לכך, "אתה תומך בכל תוכניות הסיפוח במסגרתן אני לא יודע אם אתה יודע - בסיפוח אתה נותן אזרחות, במפות שהוצגו על ידי האמריקנים לעשרות אלפי פלסטינים. אבל אלה עם שורש יהודי, אם זה לא חצי וזה רבע ומוכנים להתגייס, לעבוד ולשלם מיסים פה - אתם מפחדים שזו לא תהיה מדינה יהודית? אתה יכול לעשות הצעת חוק שתקשה עליהם. אם הם חוזרים אחרי שנה או שנתיים, למשל להקים מנגנון שהם מחזירים את מה שקיבלו - זה בסדר גמור''.

על כך השיב חבר הכנסת: "יש פה עניין עקרוני, אנחנו רוצים להיות מדינת היהודים לכן אנחנו צריכים שיהודים יעלו".