אוקטביה החדשה
אוקטביה החדשהצילום: באדיבות היצרן

קבוצת צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותג סקודה בישראל, החלה בשיווק הדור הרביעי של המשפחתית הפופולרית והאהובה, סקודה אוקטביה.

האוקטביה הראשונה החלה את דרכה ב-1959 וכבר אז זכתה להצלחה שהיוותה את הבסיס לשושלת המצליחה של הדורות הבאים. ב-1996 הושק הדור הראשון של האוקטביה תחת קונצרן פולקסווגן.

מאז האוקטביה הפכה במהרה לדגם הנמכר ביותר של מותג סקודה ברחבי בעולם ולדגם האירופאי הנמכר ביותר בעשור האחרון. בישראל האוקטביה היא הדגם החמישי הנמכר בעשור האחרון. לאורך השנים ועד היום נמכרו כ-6,500,000 דגמי אוקטביה בכל העולם.

צילום: באדיבות היצרן
צילום: באדיבות היצרן

הדור הרביעי של האוקטביה מציע שני מרכבים – סדאן וספייס ולראשונה גם גרסאות מנוע מיקרו-היברידיות (בהמשך בישראל). ממדי הרכב גדלו ביחס לדור היוצא והעיצוב החיצוני זכה לעיצוב חדש ודינאמי.

תא הנוסעים שודרג ומציע חווית נהיגה יוקרתית עם המתאפיין באיכות חומרים גבוהה במיוחד ומערכות טכנולוגיות כדוגמת מערכת מולטימדיה מתקדמת חדשה, ידית הילוכים בטכנולוגיית Shift-By-Wire, בלם יד חשמלי ועוד.

הרכב מציע כסטנדרט שלל מערכות בטיחות אקטיביות, ביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לניטור מרחק מלפנים ובקרת סטייה מנתיב. האוקטביה החדשה מוצעת בישראל בשלוש רמות גימור: Ambition, Dynamic, Style.

צילום: באדיבות היצרן
צילום: באדיבות היצרן

מחיר סקודה אוקטביה החדשה יחל מ- 134,990 שקלים לגרסת 1.0 ליטר ברמת גימור אמבישן, זאת בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 1,811 שקלים. בשלב זה ימסרו רק דגמי הדיזל, כשדגמי ה1.0 בנזין MHEV וה1.5 בנזין MHEV צפויים להגיע לישראל במהלך אוקטובר ודצמבר בהתאמה.

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "הדור הרביעי של האוקטביה, מייצג קפיצת מדרגה נוספת ומשמעותית לדגם הפופולארי והמצליח ומחזק, עוד יותר מבעבר, את מעמדה של האוקטביה כרכב משפחתי מוביל בטכנולוגיה, איכות, אבזור ובטיחות וככזה נותן את המענה המושלם לצרכי הלקוחות. האוקטביה החדשה מציעה שיפור כמעט בכל פרמטר ביחס לדור הקודם היא מרווחת יותר, בעלת יחידות הנעה מתקדמות יותר, חסכונית יותר וכוללת טכנולוגיות שבחלקן מוכרות מסגמנטים גבוהים יותר. אנו בטוחים כי מדובר בפרק נוסף בסיפור ההצלחה של הדגם הפופולרי".