הרב דורון גלבועבאדיבות המצולם

רבנים בוגרי הישיבה הגבוהה בבית אל העלו זיכרונות וסיפורים מחווייתם אצל הרב זלמן נחמיה גולדברג שנפטר בשבוע שעבר.

הרב גולדברג העביר שיעורים רבים באופן קבוע, בין השאר גם בישיבות השונות של הציונות הדתית. בני הציונות הדתית היו משתתפים קבועים בשיעוריו הרבים.

"כולם מכירים את החוויה הקבועה", אמר הרב יעקב אידלס. "הוא שואל דקה לפני השיעור על מה מדובר, באיזה מסכת אוחזים, ומיד יש לו שיעור מלא ומוכן לתת. שיעור בעמקות עצומה".

"אני זוכר שגם במשך השיעורים הוא התמקד בתורה בלבד", הוסיף. "גם כשהיו בכל מיני מקומות הפרעות מהצדדים, הוא התמקד בתורה".

"כאשר זכיתי כל פעם ללוות אותו, הרבה פרוטות פרטתי לפניו, ותמיד התשובות היו בענווה מדהימה לצד בקיאות מדהימה. מצד אחד כל שאלה הייתה לו תשובה מיידית, מצד שני הוא לא אמר אותה בצורה פסקנית. הוא היה מביא את המקורות עצמם ואני הייתי צריך להבין את המסקנה העולה מן הדברים".

הרב דוד ניזרי סיפר: "מידי יום שישי, קיץ וחורף, הוא היה מגיע מירושלים לישיבה בקדומים להעביר שיעורים בסוגיות שבהן למדנו. אני רוצה לציין את המסירות שלו ללימוד התורה בהתמדה ובשקידה".

"הוא הגיע בסביבות השעה תשע להעביר שיעור בישיבת בית אל", אמר. "הוא היה בערך בן 60, העביר שיעור של כשעה. מיד אחר כך עליתי איתו ונסענו לאלון מורה דרך חווארה ושם הוא העביר שיעור בכולל של ישיבת אלון מורה. גם שם השיעור נמשך כשעה. משם המשכנו לישיבת קדומים וגם שם השיעור נמשך כשעה, כאשר זה היה בזמן חורף וכניסת שבת בירושלים בסביבות השעה ארבע אחר הצהריים".

"הרב עבר מקבוצה לקבוצה והשיב בסבלנות וארך רוח. לא הסתכל על השעון כממהר. תמיד היה במאור פנים לתורה בצורה בלתי תתואר", ציין.

בנוסף סיפר הרב ניזרי על מאפיין בולט נוסף שהיה אצל הרב גולדברג. "אצלו לא היה שום דבר שקשור להבדלים של איזה כיפה יש לך על הראש, איזה התנהגות", אמר. "מי שרצה וחפץ ללמוד תורה - הוא בא ללמד תורה וכך הרגשת לאורך כל הפגישות והשיעורים".