נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנועה לאיכות השלטון קוראת להחזיר את האבטחה לשר הביטחון נפתלי בנט, לאור המידע הרגיש שאליו נחשף בנט בתקופת כהונתו.

''שרי ביטחון בישראל מקבלים אבטחה צמודה שנים אחרי פרישתם, על מנת להגן עליהם לאור המידע הרגיש שאליו נחשפו במסגרת תפקידם. כך למשל, יעלון וליברמן, שני שרי ביטחון לשעבר שיושבים באופוזיציה, עדיין מאובטחים", אומרים בתנועה לאיכות השלטון.

''אז מדוע שבוע לאחר שהוחלט להסיר לשר הביטחון לשעבר ח״כ נפתלי בנט את האבטחה הצמודה, היום הגיע מנוף לעקור גם את ביתן השמירה ('הבוטקה') ברעננה? זה לא רק מקומם, זה לא רק חסר תקדים – זה חסר אחריות'', הוסיפו בתנועה.

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי החלטת ועדת השרים להסיר את האבטחה סביב בנט, התקבלה ממניעים פוליטיים ולא עניינים. ''יתכן שזה מעמיד את השר לשעבר בנט ואת ביטחון ישראל בסכנה של ממש. צעד חסר אחריות".

"שר הביטחון יודע את המידע הסודי והרגיש ביותר על ביטחון המדינה. לפיכך, יש ערך עליון לאבטחה צמודה של כל שר ביטחון לשעבר, בלי קשר לשיוכו המפלגתי או לאורך כהונתו. אז איך ייתכן שבנט, שעזב את תפקיד שר הביטחון לפני מספר חודשים בלבד ומחזיק במידע אקטואלי על סודותיה הביטחוניים של מדינת ישראל, יסתובב בלי שום אבטחה – לא בביתו ולא בכלל?!''.

לפי התנועה לאיכות השלטון, מי שקיבל את ההחלטה זו ועדת שרים לענייני אבטחת אישים, שבה חברים בין היתר ישראל כץ ואמיר אוחנה מהליכוד. ''עולה חשד מדאיג שההחלטה על הסרת האבטחה לשר הביטחון לשעבר התקבלה מתוך מניעים פוליטיים ולא עניינים. זה לא מתקבל על הדעת בשום אופן, וייתכן שזה מעמיד את השר לשעבר בנט ואת ביטחון ישראל בסכנה של ממש. חייבים להחזיר לאלתר את האבטחה לבנט''.