אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: איסטוק

מספר התלמידים בירושלים ערב פתיחת שנת הלימודים תשפ"א עומד על 275,571 תלמידים בכלל המגזרים.

62,409 ילדים בגנים העירוניים, 17,943 תלמידי כיתות א' יתחילו את שנת הלימודים בפעם הראשונה. 195,219 תלמידים בכיתות ב'-י"ב'.

סה"כ בכלל המגזרים יחנכו 198 כיתות חדשות בפתיחת שנה הלימודים תשפ"א. תקציב מינהל החינוך 2020 בעיריית ירושלים עומד על כ- 3.3 מיליארד שקלים, לעומת 2.3 מיליארד בשנה שעברה. סך התקציב המושקע בבינוי עומד על כ-220 מיליון ש"ח שקלים.

בעירייה מציינים כי 'מודל ירושלים לחינוך שלם' - יקודם השנה ויעניק לכל התלמידים והתלמידות הזדמנות אמיתית לבטא יכולות, להגשים חלומות ולשנות עולמות. מדובר במודל ייחודי ומוביל בישראל, המסתכל על כל תלמיד ותלמידה באופן כוללני ושלם: בתחומי הרווחה, החינוך והחינוך הלא-פורמלי. הוא מאפשר תהליכי למידה חדשנים, טכנולוגים ומותאמים אישית, לצרכי התלמידים ולמציאות המשתנה, החינוך לערכים והכל מתוך התפיסה שבחינוך הירושלמי - מסתכלים על התמונה השלמה. במסגרת זו מקפידה העירייה לתת מענה לצרכי החינוך של כלל האוכלוסיות והמגזרים ללא הבדל וללא משוא פנים.

כשבוע לפני תחילת הלימודים נערכו השתלמויות לצוותי ההוראה בתוקפת הקורונה. למען בטיחות התלמידים, כמדי שנה בשלושת הימים הראשונים ללימודים יוצבו שוטרי תנועה, פקחים רב תכליתיים ושוטרים עירוניים בצמתים מרכזיים ליד מוסדות החינוך. כמו כן, יתוגברו הסיורים הממונעים של יח' השיטור העירוני. גם השנה יושם דגש על הסברה, אכיפה חיובית ופנייה לציבור הנהגים וההורים, לנהוג ביתר זהירות ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

לדברי ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני נרגש לפתוח את שנת הלימודים תשפ"א. דווקא בתקופה הזו, החזרה לשגרת הלימודים מראה על הכוח הגדול שיש לצוותי החינוך בעיר הזו. אני גאה במינהל החינוך שפעל לילות כימים כדי להגיע מוכן לפתיחת שנת הלימודים בצל משבר הקורונה, כולל הקמת חמ"ל מיוחד, עמוד אינטרנט ייעודי ותמיכה מלאה להורים, לילדים, למורים ולמנהלים. אני מאחל לכולנו פתיחת שנת לימודים שמחה, פוריה ובעיקר בריאה".

חברת המועצה חגית משה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך הוסיפה, "אני שמחה לפתוח את שנת הלימודים תשפ"א. מערכת החינוך בירושלים היא הגדולה בארץ, והינה עשירה, רבה ומגוונת, עם צוותי החינוך מהטובים בארץ. בתלמידי החינוך בעיר מושקעים כמאות מיליוני שקלים בשנה וגם בשנת הלימודים הבאה, נמשיך להשקיע בהם משאבים רבים. השנה התחדשנו בתוכניות חינוך מגוונות וייחודיות לעיר ירושלים. זאת בנוסף להערכות של מערכת החינוך הירושלמית, ללימודים בצל מגפת הקורונה והתאמת סביבת הלימוד בכיתות ומבחינה טכנולוגית. יש לנו מינהל חינוך מעולה, מנהלים ואנשי חינוך מעולים שעשו בשנה שעברה עבודה מדהימה בקורונה וגם בפתיחת שנת הלימודים הזאת, אני בטוחה שימשיכו בכך.אני מאחלת לכל ילדי בית הספר והוריהם שנת לימודים פורייה טובה ובריאה".