אומן
אומןצילום: איסטוק

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שוחחה היום (שלישי) עם ראש העיר של אומן אלכסנדר ציברי, לקראת ראש השנה ובעקבות חששו מהגעת חסידי ברסלב רבים לעיר למרות מגיפת הקורונה.

מלינובסקי דיווחה הערב על השיחה, וציינה כי לדברי ראש העיר, מסקר שהוא ערך בקרב תושבי העיר 94% מתנגדים לכניסת החסידים לעיר השנה.

חברת הכנסת הוסיפה בשמו כי הוא חושש מפני כניסת חסידים מקונקשנים ממדינות ירוקות, "כרגע יש באומן רק 14 מיטות לחולי קורונה ונכון להיום 9 מהן תפוסות וכל גורמי הרפואה ובריאות הציבור באומן אומרים שהם לא יעמדו בלחץ".

"עד כה בן אדם אחד בלבד באומן נפטר מקורונה והוא היה חסיד שחלה שם והם היו צריכים להוציא אותו עם משטרה בצהריים ובערב הוא נפטר ואז מדינת ישראל הייתה צריכה לארגן גם טיסת צ'רטר כדי להחזיר את הגופה ואת הנדבקים לארץ", ציינה מלינובסקי עוד מפי ראש העיר.

מלינובסקי הוסיפה כי ראש העיר מוכן למתווה מצומצם, במסגרתו יכנסו לעיר בין 300 ל-500 חסידים ורבנים אבל רק אם ישמרו על ההנחיות. לדבריו, גם כשהיו חגים נוצריים כמו הפסחא, הם לא הלכו לכנסיות כי הוא סגר אותן אך ורק מתוך דאגה לבריאות הציבור.

בסיכום ציינה מלינובסקי בשמו של ציברי כי בשנה הבאה ישמחו תושבי העיר לקבל את כל מי שיגיע אבל כעת הם לא ערוכים ומאוד מודאגים שהעיר פשוט תקרוס ולא תעמוד בזה.