רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: פלאש 90

קרוב לשנתיים אחרי שפשט את המדים הכחולים וסיים את תפקידו כמפכ"ל המשטרה, רב־ניצב בדימוס רוני אלשיך שובר שתיקה.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' שיפורסם במלואו בסוף השבוע הוא מדבר על תקופת כהונתו הסוערת שהחלה במשבר חסר תקדים במשטרה, אבל התמקדה בעיקר בחקירות נתניהו, שהציבו גם אותו על הכוונת.

לשאלה האם הוא חושב שראש הממשלה נתניהו יורשע ענה אלשיך, "כל השאלה היא האם הוא יישפט. הכל יכול לקרות. אולי תהיה חסינות, אולי תהיה ממשלה, אני לא יודע. אם הוא יעמוד לדין אני מניח שהוא יורשע. אם לא היינו חושבים שסיכויי ההרשעה הם כל כך גבוהים, אף אחד לא היה מהמר".

הוא התייחס גם לאפשרות שנתניהו יעזוב את תפקידו לפני סוף המשפט. "אני מאוד מקווה שהכל ייגמר הרבה קודם. אני מקווה עבורנו, אני מקווה עבורו. שלפחות הוא לא יכהן כראש ממשלה עד סוף המשפט כי המדינה הזאת תשלם מחירים בלתי אפשריים".

ערב המלצות המשטרה, הטיל אלשיך פצצה כאשר טען כי אנשים שנשכרו בידי "גורמים רבי־כוח" אוספים מידע על חוקרי המשטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. הרמיזה הייתה ברורה: ראש הממשלה או אנשיו עומדים מאחורי הדבר. אבל המשטרה לא פתחה בחקירה, ואלשיך הוצג כמי שהמציא את הדברים.

הוא לא מתחרט עליהם. "היו עובדות – הטרידו חוקרים שעסקו בתיקים האלה, את סביבתם, שכניהם, משפחתם. שלושה. אנשים בכירים יחסית. אנשים שחוקרים את ראש הממשלה בין השאר וגם אנשים שמקבלים החלטות".

אלשיך נשאל אם ידע מי עמד מאחורי החוקרים שנשלחו וענה, "ידענו ואני עדיין יודע. והיות ומדובר במשהו שאני לא יודע מה המשטרה עושה איתו היום אז אני כמובן לא רוצה לומר".